ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات مشترک نظامی برای باز پس‌گیری رمادی

در ضد حمله ارتش‌عراق علیه مواضع متصرفی داعش در رمادی، منطقه حصیبه از کنترل دولت اسلامی خارج شد. این عملیات با مشارکت شبه‌نظامیان شیعی و حمایت لجستیک آمریکا جریان دارد.

در ضد حمله ارتش‌عراق علیه مواضع متصرفی داعش در رمادی، منطقه حصیبه از کنترل نیروهای داعش خارج شد. این عملیات با مشارکت شبه‌نظامیان شیعی و حمایت لجستیک آمریکا جریان دارد.

رویترز به نقل از مقامات عراقی نوشت که منطقه حصیبه در شرق رمادی از کنترل نیروهای داعش خارج شده است. پیشروی نظامیان عراقی و شبه‌نظامیان شیعی به مواضع متصرفی داعش، پیش از ظهر شنبه ۲۳ مه و از پایگاهی هوایی در نزدیکی رمادی شروع شد.

سربازان دولتی در غرب بغداد هم، از پیشروی داعش جلوگیری کرده‌اند. افراد «دولت اسلامی» قصد حمله به منطقه جلدیه در شرق رمادی را داشتند اما با ضد حمله نیروهای دولتی و متحدان قبیله‌ای آنها، عقب رانده شدند.

رمادی که مرکز استان استراتژیک انبار است، یکشنبه ۱۷ مه سقوط کرد. نظامیان عراقی نتوانستند در برابر دولت اسلامی مقاومت کنند و پا به فرار گذاشتند. کارشناسان نظامی می‌گویند تصرف دوباره شهر، امری دشوار است زیرا با فرار سربازان عراقی، چند تانک، ده‌ها خودروی ارتشی و مقدار زیادی مهمات و سلاح در رمادی به چنگ داعش افتاده است.

اهمیت رمادی در ۱۱۰ کیلومتری غرب بغداد در موقعیت مواصلاتی آن است. دو شاهراه از این شهر می‌گذرد که عراق را به اردن و سوریه متصل می‌کند.

عملیات بازپس گیری رمادی، با حمایت لجستیک آمریکا و مشارکت شبه‌نظامیان شیعی و رزمندگان برخی قبائل سنی انجام می‌شود. رویترز می‌نویسد تعداد شبه‌نظامیان شیعی در عملیات یاد شده حدود ۳۰۰۰ نفر است. بیشتر نیروهای شیعی در سپاه "حشد شعبی" متشکل شده‌اند و از نظر تدارکات، تجهیزات و فنون رزمی بسیار زبده هستند.

گروه دیگری نیز تحت نام "عصائب الحق" در شمار شبه‌نظامیان شیعی است. این گروه زیر نفوذ قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران (سپاه قدس) قرار دارد.

سقوط رمادی، ضربه مهلکی به دولت عراق بود. حیدر عبادی، نخست وزیر این کشور پیش‌تر اعلام کرده بود که واحدهای شیعی را به مصاف داعش خواهد فرستاد.

آمریکا از روز جمعه ۲۲ مه، ده‌ها مرتبه مواضع داعش در اطراف رمادی را بمباران کرده است. آمریکا به مواضع داعش در سوریه هم پنج مرتبه حمله کرده است. داعش شهر باستانی پالمیرا را از چهارشنبه ۲۰ مه تصرف کرده و پرچم خود را بر فراز یکی از آثار میراث فرهنگ جهانی آویخته است.

پیشروی داعش در بخش‌هایی از پالمیرا‌، از روز شنبه ۱۶ مه شروع شده بود. سازمان یونسکو، در فراخوانی به جامعه جهانی، نسبت به خطر نابودی یک“گنجینه بی‌بدیل” فرهنگی هشدار داده و خواسته بود که از هیچ کاری برای حفاظت از پالمیرا دریغ نشود.

در پالمیرا (تدمر) ویرانه‌های پادشاهی زنوبیا قرار دارد. این شهر از مهم‌ترین میراث باستانی در خاورمیانه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    منطقه سنی نشین را با کمک امریکا از داعش تروریست بگیرند و تحویل   “عصائب الحق”  تروریست شیعه بدهند!