ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش‌ها به انتقادهای وزیر دفاع آمریکا از ارتش عراق

نخست‌وزیر عراق گفت از سخنان وزیر دفاع آمریکا «شگفت‌زده» شده است. قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران نیز گفت آمریکا در نبرد با داعش کاری انجام نداده است.

پس از آن‌که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در رابطه با فتح شهر رمادی توسط «دولت اسلامی» (داعش) نیروهای عراقی را به بی‌عملی متهم کرد، حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق گفت از این سخنان «شگفت‌زده» شده است. قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران نیز گفت آمریکا در نبرد با داعش کاری انجام نداده است.

اشتون کارتر گفته بود به‌هنگام حمله داعش به رمادی تعداد نیروهای عراقی از نیروهای داعش بیشتر بود اما آن‌ها عقب‌نشینی کردند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، حیدر عبادی روز دوشنبه ۲۵ ماه مه / ۴ خردادماه در واکنش به سخنان روز یکشنبه اشتون کارتر گفت: «من از سخنان او شگفت‌زده شدم... مطمئن هستم که اطلاعات غلطی به دست او رسیده است.»

نخست‌وزیر عراق وعده داد که به‌زودی رمادی را پس خواهند گرفت.

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا به‌شدت ارتش عراق را به باد انتقاد گرفت و گفت مشکل اصلی نیروهای عراقی این است که «عزمی برای جنگیدن از خود نشان نداده‌اند». او گفت اراده برای جنگیدن را نمی‌توان همچون دادن تسلیحات به آن‌ها بخشید.

به‌گفته اشتون کارتر به‌هنگام حمله داعش به رمادی تعداد نیروهای عراقی از نیروهای داعش بیشتر بود اما آن‌ها عقب‌نشینی کردند.

حکیم الجمیلی، رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی پارلمان عراق نیز ضمن «غیرواقع‌بینانه و بی‌پایه» خواندن سخنان وزیر دفاع آمریکا، گفت: «آمریکا در پی آن است تا تقصیر شکست را به گردن دیگران بیندازد.»

به‌گفته الجمیلی، آمریکا تسلیحات لازم را در نبرد رمادی در اختیار ارتش عراق نگذاشت و از نیروهای این کشور حمایت هوایی نکرد.

از سوی دیگر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران شامگاه یکشنبه در کرمان به‌طور تلویحی به سخنان اشتون کارتر واکنش نشان داد و گفت: «هیچ اراده‌ای برای مقابله با داعش وجود ندارد.»

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران: هیچ اراده‌ای برای مقابله با داعش وجود ندارد.

سلیمانی گفت: «آقای اوباما، فاصله پایگاه اسد که هواپیماهای آمریکا در آن‌جا مستقر هستند با رمادی چند کیلومتر است؟ چطور می‌شود شما... هیچ اقدامی نکنید این جز شریک بودن در توطئه و ضلعی از توطئه نیست.»

نیروهای ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری آمریکا تاکنون بیش از سه هزار عملیات هوایی علیه مواضع داعش انجام داده‌اند اما این حملات مانع از آن نشده است که این نیروهای به پیشروی‌های خود ادامه دهند.

در آمریکا نیز جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه استراتژی اوباما در رابطه با از دست دادن رمادی را مورد انتقاد قرار داد. او گفت بدون دست‌کم ۱۰ هزار نفر از نیروهای زمینی ارتش آمریکا، این کشور نمی‌تواند بر داعش پیروز شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sina

    میگوییم اسپند برایت دود کنند.! حکومت های اسلامی ایران و داعش سوریه و عراق را بین خود تقسیم کرده اند!

  • faryad

    میلیاردها دلار صرف سایت فردو در بیابانهای قم کرده اند تا بمب بسازند. از روحانی بعنوان فریب مردم داخل و ۵ +۱ استفاده کردند تا تحریمها لغو شوند ولی با تصویب کنگره امریکا مبنی بر تصویب نهایی هرگونه توافق نامه ، امید اینها نسبت به نفوذ و فریب اوباما و تیمش از بین رفت . در یمن و سوریه و عراق نیز مواضع تهاجمی را از دست داده اند. پس رضایی و...را لباس رزم پوشاندد تا امریکا را تهدید کنند ! که این نیز راه بجایی نخواهد برد و در مقابل فشارهای داخلی و خارجی باید تسلیم شوند!