ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۰ نماينده مجلس ايران خواهان ديدار با بابک زنجانی شدند

۴۰ نماينده مجلس ايران در نامه‌ای به قوه قضائيه خواهان ديدار با بابک زنجانی در زندان اوين شدند.

۴۰ نماينده مجلس ايران در نامه‌ای به قوه قضائيه خواهان ديدار با بابک زنجانی در زندان اوين شدند.

بابک زنجانی به اتهام پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ ميليارد تومانی خود به وزارت نفت، دی‌ماه سال ۱۳۹۲بازداشت شد.

اميرعباس سلطانی، عضو کميته پيگيری پرونده بابک زنجانی در مجلس، به روزنامه شرق گفته «دانستن، حق نماينده است و موکلان ما در استان‌های مرتبط مدام از ماجرای تخلف زنجانی و رسيدگی به پرونده او می‌پرسند و ما نمی‌توانيم بيکار بنشينيم.»

به‌گفته سلطانی «پرونده عريض و طويل فساد تاريخی زنجانی محدود به يک شخص نيست و لازم است تا شبکه افراد پشتيبان زنجانی نيز در محکمه حاضر شوند.»

غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه روز دوشنبه چهارم خرداد در يک نشست خبری گفت که کيفرخواست بابک زنجانی صادر شده و به دليل نوع اتهامات، پرونده او در دادگاه انقلاب رسيدگی می‌شود.

بابک زنجانی به اتهام پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ ميليارد تومانی خود به وزارت نفت، دی‌ماه سال ۱۳۹۲بازداشت شد.

اميرعباس سلطانی از قوه قضائيه خواسته تا «اسامی دانه‌درشت‌های ديگر» اين پرونده نيز رسانه‌ای شود تا مردم بدانند در اين پرونده تنها يک جوان ٤٠ ساله دست‌اندرکار نبوده و «شبکه بلندبالايی در اين تخلف مالی نقش‌آفرين بوده است.»

بيژن زنگنه، وزير نفت سال گذشته اعلام کرد که بابک زنجانی بيش از دو ميليارد دلار از محل صادرات نفت در دولت قبلی بدهکار است.

زنجانی پيش از بازداشت به هفته‌نامه آسمان گفته بود: «از سال ۲۰۱۰ با استفاده از شبکه‌ای متشکل از بيش از ۶۰ شرکت در دوبی، ترکيه و مالزی ميليون‌ها بشکه نفت ايران را از طرف دولت فروخته و از اين کار ۱۷.۵ ميليارد دلار درآمد داشته است.»

گروه «سورينت» به مديريت زنجانی شامل ۶۵ شرکت در ايران، ترکيه، امارات‌متحده‌عربی، مالزی و تاجيکستان بود و صنايعی از قبيل لوازم آرايشی، غذا، نفت و هواپيمايی را دربر می‌گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    بابک زنجانی که گفت تنها ویترین است، پشت سر و در واقع کس دیگری است.

  • hasani

    حتما میخواهند بقیه رشوه ها را بگیرند؟!

  • بهنام

    اسامی معلوم است : ولی امر دزدان جهان به اتفاق فرزندان . رئیس دفتر بیت ولی وقیه ، گلپایگانی . رئیس بازرسی بیت ، ناطق نوری . بادمجان دور قاب چینان بیت ، سردار وحید و آخوندکی به نام طائب و بقیه اتصار به اصطلاح حزب اللهی و کلیه مسدولین رده بالای سپاه قاچاقچیان پاسدار و غیره ...