ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش برنده زن نوبل صلح خواهان آزادی نرگس محمدی شدند

اعضای «مؤسسه زنان نوبل» از ايران، ايرلند، گواتمالا، ليبريا، يمن و آمريکا با انتشار بيانيه‌ای به دستگيری نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در ايران اعتراض کردند.

اعضای «مؤسسه زنان نوبل» از ايران، ايرلند، گواتمالا، ليبريا، يمن و آمريکا با انتشار بيانيه‌ای به دستگيری نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در ايران اعتراض کردند.

از راست به چپ: جودی ويليامز، توکل کرمان، شیرین عبادی، ليما گبويی، ريگوبرتو مانچو و مايرد مگواير شش عضو «مؤسسه زنان نوبل»

شيرين عبادی، مايرد مگوایر، ريگوبرتا مانچو، ليما گبوی، توکل کرمان و جودی ويليامز، شش برنده زن جايزه نوبل صلح، در بیانیه خود یادآوری کرده‌اند که دولت جمهوری اسلامی به کنوانسيون‌های بين‌المللی حقوق بشر پيوسته و متعهد به اجرای آن شده است.

آن‌ها در ادامه افزوده‌اند: «بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ناظر به حمايت از مدافعان حقوق بشر و قطعنامه حمايت از زنان مدافع حقوق بشر، دولت‌ها نبايد مانعی برای فعاليت‌های مدافعان حقوق بشر ايجاد کنند.»

نرگس محمدی، نايب رئيس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در تاريخ ۱۵ ارديبهشت‌ماه سال جاری در منزل خود دستگير و به زندان اوین منتقل شد.

«اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و تأسیس گروه ضداعدام «لگام» (کارزار لغو گام به گام اعدام) از جمله اتهامات اوست.

نرگس محمدی در تاريخ ۱۵ ارديبهشت‌ماه سال جاری در منزل خود دستگير و به زندان اوین منتقل شد.

نرگس محمدی پيش از این به دلیل فعاليت‌های حقوق بشری‌اش به ۱۱ سال حبس محکوم شده بود که اين محکوميت دو سال پیش به شش سال زندان کاهش يافت. در دوران زندان او به شدت بيمار و برای درمان با وثيقه ملکی آزاد شد. او در اين مدت نيز بارها مورد بازجويی و اذيت و آزار مأموران امنيتی قرار گرفت و در نهایت پیش از پايان درمان، بار دیگر دستگير و زندانی شد.

این فعال حقوق زنان پس از بازداشت اخیر هشدار داده که اگر داروهایش را دریافت نکند، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

شش برنده زن جايزه نوبل صلح در بیانیه خود به قطعنامه حمايت از زنان مدافع حقوق بشر استناد کرده‌اند که در آن آمده است: «احترام و حمايت از فعاليت‌های مدافعان حقوق بشر از جمله زنان مدافع حقوق بشر ضروری است و قطعنامه همه موارد نقض حقوق بشر و تبعيض عليه افرادی که در ترويج و دفاع از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی تلاش می‌کنند را محکوم می‌کند.»

آن‌ها بازداشت نرگس محمدی را مغاير با تعهدات بين‌المللی ايران دانسته و خواستار آزادی فوری و بدون قيد و شرط او شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.