ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فساد مالی در بنياد شهيد از تأمين اجتماعی بيشتر است»

نمايندگان مجلس ايران می‌گويند رقم فساد مالی در بنياد شهيد و امور ايثاگران در دوره محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور پیشين از فساد مالی سعيد مرتضوی، رئيس پيشين تأمين اجتماعی «کلان‌تر» است.

نمايندگان مجلس ايران می‌گويند رقم فساد مالی در بنياد شهيد و امور ايثاگران در دوره محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور پیشين از فساد مالی سعيد مرتضوی، رئيس پيشين تأمين اجتماعی «کلان‌تر» است.

مرتضوی بر پايه گزارش هيأت تحقيق و تفحص مجلس، به تخلفاتی چون فروش غيرقانونی ۱۳۸ شرکت زيرمجموعه شرکت سرمايه‌گذاری تأمين اجتماعی «شستا» به بابک زنجانی، دادن پاداش‌های هنگفت به مديران ارشد و ميانی تأمين اجتماعی و پرداخت پول‌‌های مشکوک به تعداد قابل توجهی از مقامات دولتی و نمايندگان متهم شد.

طبق اين گزارش، سعيد مرتضوی به ۳۷ نماينده مجلس در مجموع ۱۳۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به‌عنوان هديه پرداخته است.

با اين حال رقم فساد مالی در بنياد شهيد که گفته شده از فساد در تأمين اجتماعی «کلان‌تر» است، هنوز به‌طور روشن اعلام نشده است.

روزنامه شرق‌، امروز پنج‌شنبه هفتم خرداد نوشت که قرائت گزارش تحقيق و تفحص از تخلفات بنياد شهيد در جلسه علنی مجلس هر بار به عقب می‌افتد.

امير خجسته، رئيس کميته تحقيق ‌و تفحص از بنياد شهيد گفته که «در بسياری از شرکت‌های تابعه اين سازمان تخلف‌هايی ثبت شده که تمامی مستندات آن در گزارش نهايی درج شده است.»

در پرونده تفحص از بنياد شهيد نام يکی از دوستان قديمی محمود احمدی‌نژاد در ميان است؛ مسعود زريبافان، مردی که سال‌ها در حلقه ياران نزديک رئيس دولت پيشين باقی ماند.

بر پايه اين گزارش، نزديکان مسعود زريبافان، رئيس پيشين بنياد شهيد در تلاش برای لابی با برخی نمايندگان هستند و «فشارها از سوی مديران گذشته بر اعضای تيم تفحص ادامه دارد.»

غلام‌علی جعفرزاده، عضو هیأت ‌رئيسه کميته تحقيق و تفحص از بنياد شهيد چند ماه پيش گفته بود که فساد در بنیاد شهید فقط ابعاد مالی ندارد بلکه «داستان‌های ديگری» رخ داده‌ که «مجاز به انتشار آن نيست».

او از این «داستان‌ها» سخنی به میان نیاورده و صرفاً گفته که این ماجرا «ابعاد وحشتناکی» دارد و هر ‌کسی‌‌ با‌ اطلاع از آن، «‌شرمنده ‌‌خانواده شهدا می‌‌شو‌د.»

بنياد شهيد و امور ايثارگران، بنيادی دولتی در ايران است که مسئوليت رسيدگی به امور خانواده‌های کشته‌شدگان و آسيب‌ديدگان انقلاب ۵۷ و جنگ را بر عهده دارد و زير نظر رهبری ايران هدايت می‌شود.

بنياد شهيد انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ بر اساس فرمان روح‌الله خمينی، رهبر پيشين ايران و با رياست مهدی کروبی تشکيل شد.

اين نهاد در ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۳ بر اساس فرمان آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران تغيير نام يافت و به «بنياد شهيد و امور ايثارگران» تغيير پيدا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدی

    فساد افسران سپاه در بنیاد شهید ***

  • بهنام

    کوتوله سیاسی گفت دولت من پاک دست ترین دولتهاست . وقتی ولی امر دزدان جهان به غارت و چپاول ثروت ملت ایران مشغول باشد ، دیگر چه انتظاری میتوان از بقیه سران حکومت ننگین جمهوری اسلامی داشت .

  • شاهین امینی

    من واقعا متاسفم که اکثر خانواده های شهدا این وضع فساد و غارت را می بینند ولی هیچ صدایی از  انها در جامعه شنیده نمی شود در حالی که به خاطر احترامی که در جامعه دارند حکومت توان سرکوب انها را ندارد. و بسیار جای شگفت است که برخی از خواهران و برادران شهدا برای حفظ این حکومت تلاش می کنند