ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروهای ویژه پلیس تاجیکستان به داعش پیوست

سرهنگ گلمراد خالیموف، فرمانده نيروی ويژه پليس تاجيکستان (اومون) با انتشار ویدئویی اعلام کرد که به نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) پیوسته است.

سرهنگ گلمراد خالیموف، فرمانده نيروی ويژه پليس تاجيکستان (اومون) با انتشار ویدئویی اعلام کرد که به نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) پیوسته است.

تصویر گلمراد خالیموف در ویدئویی که منتشر شده است

به‌گزارش رویترز، این ویدئوی ۱۰ دقیقه‌ای روز چهارشنبه ۲۷ ماه مه / ۶ خردادماه بر روی یوتیوب منتشر شده است.

نيروی ويژه پليس تاجيکستان (اومون)، یگان ویژه برای مبارزه با مجرمان و نیروی ضدشورش است. خالیموف در پایان ماه آوریل ناپدید شد و از آن زمان با وجود جست‌وجوهای پلیس تاجیکستان اثری از او به‌دست نیامد.

در ویدئوی منتشرشده، گلمراد خالیموف با نواری از گلوله بر روی دوش و تفنگی در دست به زبان روسی جهاد در روسیه و آمریکا را اعلام می‌کند.

در این پیام او برخی از مقام‌های بلندپایه تاجيک را به مرگ تهديد می‌کند و می‌گويد: «نيروهای خراسان برای کشتن شما خواهند آمد. ما شريعت را در تاجيکستان بنا خواهيم کرد.»

نیروهای داعش به افغانستان، پاکستان و سرزمين‌های اطراف آن «ولایت خراسان» می‌گویند.

خالیموف در کنار امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان

خالیموف در این ویدئو، امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان و همچنین وزیر کشور تاجیکستان را «سگ» خطاب می‌کند و از نیروهای ارتش این کشور می‌خواهد تا علیه دولتی که «حجاب و نماز در خیابان را ممنوع می‌کند» به‌پا خیزند.

او همچنین بیش از یک میلیون تاجیکی را که در روسیه کار می‌کنند خطاب قرار می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد که به «بردگی» خود پایان دهند و به داعش بپیوندند.

وزارت کشور تاجیکستان از هرگونه اظهارنظری درباره این ویدئو که به‌شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، پرهیز کرده است.

رسانه‌های محلی تاجیکستان به‌نقل از منابع امنیتی این کشور گفته‌اند گلمراد خالیموف دوره نظامی خود را در روسیه و آمریکا گذرانده است. به‌گفته آن‌ها خالیموف اول ماه مه به مسکو رفته و فردای آن روز احتمالاً آن‌جا را ترک کرده است. او پیش از رفتن‌اش در میان نیروهای پلیس تاجیکستان به سود داعش تبلیغ می‌کرد.

رئیس‌جمهور تاجیکستان از آن نگران است که داعش در کشورش ظهور کند و «شعله‌های جنگ» را به آن‌جا نیز بکشاند. امامعلی رحمان می‌گوید در این صورت «جهنم» در انتظار داعش خواهد بود.

مقام‌های تاجیکستان به‌منظور مقابله با نفوذ رو به رشد تندروهای مذهبی، دستور اصلاح ریش و محدودیت زیارت مکه را صادر کرده‌اند.

به‌گفته مقام‌های تاجيکستان، بيش از ۳۰۰ تاجيک برای نبرد در صفوف نیروهای داعش کشور را به مقصد سوریه ترک کرده‌اند و حدود ۵۰ نفر از آن‌ها در آن‌جا کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.