ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اطلاعات: هسته‌های داعش در ایران منهدم شدند

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «هسته‌های داعش در ایران یکی پس از دیگری شناسایی و منهدم شدند.»

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «هسته‌های داعش در ایران یکی پس از دیگری شناسایی و منهدم شدند.»


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر اطلاعات این خبر را در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران، هشتم خرداد، اعلام کرد اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

وزیر اطلاعات ایران با اشاره به اقدامات داعش در ایران گفت: «هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با داعش یکی بعد از دیگری کشف شدند. امکانات آنان ضبط و نفراتشان زیر ضربه قرار گرفت.»

او افزود: «با تمام مساعدتی که از طرف سرویس‌های دشمن می‌شود که یک گوشه از خاک ایران را به ناامنی بکشانند تا به امروز موفق نشده‌اند و این یک امر تصادفی نیست.»

علوی در سخنان خود با اشاره به «عملیات‌ گروه‌های تروریستی علیه ایران»، گفت: «در روز قدس سال گذشته توطئه عملیات انتحاری در راهپیمایی روز قدس در شیراز و زاهدان کشف شد و نفرات آن دستگیر و برخی دیگر به هلاکت رسیدند.»

او همچنین به حادثه گروگانگیری حامد صداقتی، قهرمان شمشیر بازی ایران در ارديبهشت ۱۳۹۳ اشاره کرد و گفت عاملان این اقدام شناسایی و شمشیرباز نامبرده آزاد شد و در «تخلیه اطلاعاتی» مشخص شد که این گروه برنامه چندین عملیات انفجاری در مشهد را داشته‌اند که به گفته او تمام تجهیزات آن‌ها ضبط شد.

علوی همچنین با اشاره به ترور عضو مجلس خبرگان در کردستان گفت تیمی که عامل این ترور بود و همچنین برنامه یک سرقت مسلحانه در تهران و انفجار بمب در شهر قم را داشت نیز «شناسایی و منهدم» شد.

اشاره وزير اطلاعات ايران به ترور ماموستا ملامحمد شيخ‌الاسلام، نماينده کردستان در مجلس خبرگان است که در شهريورماه ۱۳۸۸ رخ داد.

به گفته وزیر اطلاعات ایران همچنین «عناصر تکفیری که قصد مسموم کردن غذای یکی از هیأت‌های بزرگ تهران را داشتند نیز شناسایی و منهدم شدند.»

محمود علوی بخش عمده‌ای از سخنان خود را به عملیات‌ نیروهای اطلاعاتی ایران در استان سیستان و بلوچستان اختصاص داد.

او ضمن اشاره به کشته شدن هشام عزیزی، فرمانده گروه انصارالفرقان به دست نیروهای این وزارتخانه گفت: «نفرات آن‌ها در استان‌های مختلف کشور شناسایی شدند و همه آن‌ها زیر ضربه قرار گرفتند.»

وزیر اطلاعات همچنین از شناسایی و  انهدام گروهی که چندین معلم و چندین بسیجی را در بلوچستان کشته بود خبر داد و گفت از این گروه ۳۵۰ کیلوگرم مواد منفجره کشف و ضبط شده است.

در سال‌های اخیر مناطق جنوب شرقی ایران که استان سیستان و بلوچستان در آن قرار دارد، شاهد رویدادهای خشونت‌باری بوده و مسئولیت برخی از ترورها، انفجار‌ها و عملیات نظامی را گروه‌هایی چون جندالله و جیش‌العدل به عهده گرفته‌اند.

به‌رغم آن‌که مقامات امنیتی ایران بارها از عملیات موفقیت‌آمیز در سیستان و بلوچستان خبر داده‌اند اما این استان همچنان شاهد خشونت‌ها و ترورهای پی‌درپی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    منابع محلی از بازداشت حدود ۲۰نفر از شهروند کریم آباد و محمدان ایرانشهر در بلوچستان ایران خبر می دهند. این بازداشت ها پس از اعترضات اخیر در پی کشته شدن یک راننده خودرو مظنون به حمل گزوئیل صورت می گیرد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نفل از فعالان بلوچ، در بلوچستان حدود ۲۰ نفر از شهروندان بلوچ روستاهای کریم اباد و محمدان در چند نوبت مراجعه و حمله شبانه ماموران وزارت اطلاعات از شب دوشنبه تا کنون عمدتا به روستا کریم آباد در ۱۰ کیلومتری شهر ایرانشهر خبر داده اند. غروب روز یکشنبه ۱۰ مه جمع زیادی از مردم خشمگین روستای کریم آباد و محمدان در پی کشته شدن یک جوان از طائفه عبدالزهی در آتش ناشی از تعقیب و گریز و تیر اندازی ماموران پاسگاه محمدان به خودرو حامل گازوئیل به این پاسگاه حمله کرده و دستکم یک خودرو پلیس و چند خدرو شهرداری را به آتش کشیدند. منابع محلی از بازجویی و آزاد کردن عده ای از بازداشت شدگان خبر داده اند و عده ای دیگر همچنان در بازداشت به سر می برند و از محل دقیق نگه داری آنها اطلاعی در دست نیست اما منابع تایید نشده ای از انتقال این افراد به زاهدان خبر داده اند.

  • nader

    شما خودتان مربی گروههای  داعشی و تروریستهای منطقه  هستید.....

  • Majid

    نماز جمعه ای که شمائیل دو مرده بر بالای سر امام جماعت آویزان باشد بهتر از این نمیشود. دروغگویی و نشر اکاذیب بی پایه. وای بر ما. 

  • hamid

    آیا ایرانی میتواند عضو داعش شود! هر چند که اندیشه داعش خمینیزم است که عربستان سعودی آنرا در شکل وهابی ساخته آیا ایرانی میتواند تا این حد از خود بیگانگی برسد که زن و بچه و پیر و جوان را به نام دین و عقیده آنها سر بزند؟! سخت است باور این حرف! بله حزب الهی، رجوی الهی هستند که در پرستش زورپرستی حد نمی‌شناسند برای مثال کافی‌ است قتل پروانه و داریوش فروهر را بیاد بیاوریم! اما جنایتکارهای داعش حد نمیشناسند! آیا ایرانی میتواند تا حد آنها در از خود بیگانگی و پستی سقوط کند؟ دلم می‌خواهد باور کنم که امکان ندارد! شاد باشید. حمید