ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهران ادعای سازمان مجاهدین خلق مبنی بر همکاری هسته‌ای و موشکی ایران با کره شمالی را تکذيب کرد

سازمان مجاهدين خلق گزارش داد که گروهی از کارشناسان هسته‌ای کره شمالی در ماه گذشته و در جریان گفت‌وگوهای ايران و ۱+۵ از يک سايت نظامی ايران در نزديکی تهران بازديد کرده‌اند.

يک مقام ديپلماتيک ايران می‌گويد تهران با کره شمالی همکاری هسته‌ای و موشکی ندارد و اطلاعات ارائه شده سازمان مجاهدین کذب است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) يک منبع در سفارت ايران در پاريس همکاری‌ هسته‌ای و موشکی تهران و پيونگ يانگ را «دروغ‌پردازی و بر پايه اطلاعات کاملا غلط» ناميده است.

اين منبع که نامش فاش نشده، افزوده با نزديک شدن به پايان ضرب‌الاجل گفت‌وگوهای هسته‌ای و احتمال دست‌يابی ايران و قدرت‌های جهانی به توافق، «اين گونه خبرسازی‌های جعلی» افزايش پيدا می‌کند.

خبرگزاری رويترز روز گذشته به نقل از سازمان مجاهدين خلق گزارش داده بود که گروهی از کارشناسان کره شمالی در زمينه کلاهک‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستيک در ماه گذشته ميلادی (آوريل) در ميانه گفت‌وگوهای ايران و ۱+۵ از يک سايت نظامی متعلق به وزارت دفاع ايران در نزديکی تهران بازديد کرده‌اند.

بر پايه اين گزارش، اين سومين هیأت از کره شمالی است که از ابتدای سال ميلادی ۲۰۱۵ تاکنون به ايران سفر می‌کند و تهران نيز همواره کارشناسان هسته‌ای خود را به کره شمالی می‌فرستد.

وزارت خارجه آمريکا گفته که نمی‌تواند اين گزارش را تأييد يا رد کند و در حال بررسی آن است.

سازمان مجاهدين خلق می‌گويد که فردی به نام «محسن فخری‌زاده» که «شخصيت کليدی بخش نظامی فعاليت‌های هسته‌ای ايران» است در تاريخ ۱۲ آوريل ۲۰۱۳، زمانی که کره شمالی برای سومين بار آزمايش هسته‌ای خود را انجام داد، در اين کشور حضور داشته است.

به گفته مجاهدين خلق، همکاری ايران و کره شمالی نشان‌ می‌دهد که جمهوری اسلامی قصد ندارد ساخت سلاح اتمی را کنار بگذارد.

پيشتر نيز گزارش‌های تأييد نشده‌ای در خصوص همکاری‌ این دو کشور در زمينه موشک‌های بالستيک منتشر شده بود.

پرونده هسته‌ای ايران حدود ۱۰ سال پيش و با اطلاعاتی که سازمان مجاهدين خلق در اختيار سازمان‌های بين‌اللملی قرار داد، گشوده شد.

ايران در اين سال‌ها همواره متهم بوده که قصد ساخت سلاح اتمی دارد هر چند تهران اين اتهام را رد می‌کند.

اصرار ايران برای ادامه برنامه هسته‌ای سبب شد که شورای امنيت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ تحريم‌های گسترده‌ای را عليه ايران برقرار کند. شماری از کشورها نيز تحريم‌هايی افزون بر تحريم‌های شورای امنيت عليه ايران اعمال کردند.

با اين حال از دو سال پيش تهران و شش قدرت جهانی برای پايان دادن به اين مناقشه ۱۰ ساله گفت‌وگوهای سخت و فشرده‌ای را آغاز کردند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

ايران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين به همراه آلمان بر پايه ضرب‌الاجل از پيش تعيين‌شده تا ۱۰ تير ۱۳۹۴ فرصت دارند که به توافق هسته‌ای دست پيدا کنند

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیام

    چرا برخورد شما بااین افشاگری اززاویه رژیم است یعنی می گوئید که رژیم این ادعا را رد میکند یعنی اینکه شما رد کردن یا تکذیبه رژیم را قبول دارید وحرف آنها را یک ادعا میدانید که با تکذیبیه رژیم باطل اعلام میشود خب رژیم خیلی چیزهارا رد میکند مثل یمن سوریه لبنان عراق وخیلی چیزهای دیگر که دخالت میکند ومیگوید که دروغ است شما طرف کی هستید ؟این برخورد خبری شما درست به همین شکل دررادیوفردا صدای آمریکا دویچه وله دقیقا به همین صورت یعنی اززاویه رژیم به مسئله پرداخته اید یعنی میخواهم بگویم که مجاهد درچه ناحیه ای ودرپشت چه درهای بسته ای ازروح و روان شما قراردارد که اگر نامشان بیاید شما میروید پشت رژیم را میگیرید اما زهرا رهنورد که به چشم پزشکی میرود ازنظر شما یک حرکت بسیارمهم برای جنبش است وهمگی باهم با عکس بزرگ آنرا چاپ میکنید باید مشخص شودکه چرااینگونه برخورد میکنید دلیل این تفکر شما چیست بیایید مشخص کنید که چه هدفی را دنبال میکنید چرا خودرا آزادی خواه وضد رژیم نشان میدهید اما وقتی نام مجاهد میاید فورا موضعتان عوض شده وپشت رژیم را میگیرید؟