ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظريف: اختلافات ايران و گروه ۱+۵ سياسی و فنی است

ظریف می‌گويد موضوعات به طور عمده همان اختلافاتی است که در بحث‌های‌ عمومی مطرح است: «چگونگی لغو تحريم‌ها، بازرسی از مراکز نظامی و هسته‌ای و غنی‌سازی اورانيوم.»

محمدجواد ظريف‌، وزير خارجه ايران می‌گويد اختلاف تهران و گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای «سياسی و فنی» است.

ظريف‌، روز يکشنبه ۱۰ خرداد به خبرگزاری صدا و سيما گفت طرفين مذاکره تصميم گرفته‌اند سه تا چهار هفته به صورت تمام وقت کار کنند تا مشخص شود که آيا امکان دست‌يابی به توافق هسته‌ای وجود دارد يا نه.

به گفته وزير خارجه ايران، در نشست‌های متعدد تلاش خواهد شد تا اين اختلافات به حداقل برسد و در جلسه آينده وزرا بررسی شود.

او می‌گويد اين موضوعات به طور عمده همان اختلافاتی است که در بحث‌های‌ عمومی مطرح است.

«چگونگی لغو تحريم‌ها، بازرسی از مراکز نظامی و هسته‌ای و غنی‌سازی اورانيوم» از جمله اختلافات ايران و گروه ۱+۵ شامل آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين به علاوه آلمان در مذاکرات است.

در هفته‌های اخير بحث بر سر بازرسی از مراکز نظامی ايران بالا گرفته است. رهبر ايران و مقامات نظامی گفته‌اند که اجازه نمی‌دهند که مراکز نظامی بازرسی شود.

ظريف درباره مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی گفته که قرار شده «راهکارهای ديگری» برای حل و فصل‌ اين موضوع مورد بررسی قرار گيرد.

در مقابل قدرت‌های غربی می‌گويند خواهان بازرسی از تأسيسات نظامی ايران هستند. از جمله لوران فابيوس، وزير خارجه فرانسه اعلام کرد کشورش توافق جامع اتمی را تنها در صورتی قبول می‌کند که حق دسترسی به تأسيسات نظامی ايران در آن لحاظ شده باشد.

آمريکا نيز چندی پيش اعلام کرد که رسيدن به هر توافق نهايی منوط به تضمين ايران برای دسترسی به مراکز نظامی مشکوک در این کشور است. آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی نيز عنوان کرد برای دستيابی به هر توافقی، بايد بازرسی‌های متوقف‌شده ايران از سرگرفته شود. آژانس به دنبال دستيابی به اطلاعات از محيط پيرامونی مراکزی از جمله مرکز مناقشه‌آميز «پارچين» است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار خرج مستقیم هسته ای! دستها رو شده و پرده ها بالا رفته ! خواستند بمب بسازند و لو رفتند. حالا با دروغ و فتوی و فریب دادن جان کری .....سعی میکنند ادامه دهند ولی تحریمها جدی است و کنگره مراقب مذاکرات است . باید حکومت اسلامی جواب پدهد چرا صدها میلیارد دلار بابت ماجراجویی بی عاقبت بمب و موشک هزینه کردند و مملکت را به بحران کشانده و هر اعتراض را با سرکوب و زندان جواب میدهد؟!