ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن ۲۶ تن در نیجریه به‌دست بوکوحرام یک روز پس از تحلیف محمد بوهاری

اين حملات يک روز پس از تحليف رئيس‌جمهوری جديد نيجريه، محمد بوهاری رخ داد. او در مراسم تحليف، به شکست دادن و نابودی گروه‌های نظامی از جمله بوکوحرام سوگند خورد

در دو حمله متفاوت در شهر مايداگوری در شمال نيجريه دست کم ۲۶ تن کشته شدند.

به گزارش منابع محلی در حمله اول ۱۶ نفر به دست بمب‌گذاری انتحاری در مسجدی در مايداگوری کشته شدند. ساعاتی پس از اين حمله نيز شبه‌نظاميان بوکوحرام دست کم ۱۰ نفر دیگر را در حومه اين شهر به قتل رساندند.

اين حملات يک روز پس از تحليف رئيس‌جمهوری جديد نيجريه، محمد بوهاری رخ داد. او در مراسم تحليف، به شکست دادن و نابودی گروه‌های نظامی از جمله بوکوحرام سوگند خورد و مرکز فرماندهی عمليات نظامی خود را نه در ابوجا پايتخت نيجريه، بلکه در مايداگوری اعلام کرد.

بوحاری در بيانيه‌ای اين اقدام را محکوم کرد و قول داد اقدام جدی عليه مسئولان اين حمله صورت دهد.

از سال ۲۰۰۹ تا کنون بمب‌گذاری‌های انتحاری و حملاتی از اين دست توسط بوکوحرام در نيجريه به کشته‌شدن بيش از ۱۳هزار نفر و آوارگی يک و نيم ميليون نفر انجاميده است.

بوحاری ژنرال بازنشسته‌ای است که با کودتای نظامی در ۱۹۸۳ به قدرت رسيد. بسياری معتقدند او تنها کسی است که توان مبارزه با بوکوحرام را دارد. در درهه ۸۰ ميلادی «بوهاريسم»اصطلاحی بود که به دولت‌های نظامی اطلاق می‌شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.