ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد شدید مقامات اتحادیه اروپا به «لیست سیاه» روسیه

مدت‌ها بود که مقامات کرملین از لیست سیاهی صحبت می‌کردند که بر مبنای آن تعدادی از مقامات و سیاستمداران اتحادیه اروپا اجازه ندارند به روسیه سفر کنند.

سیاستمداران اتحادیه اروپا انتقاد شدید خود را به انتشار «لیست سیاه» روسیه بیان کردند. مقامات روسیه لیستی را منتشر کردند که بر اساس آن چندین مقام اتحادیه اروپا از سفر به روسیه منع شده‌اند.

مدت‌ها بود که مقامات کرملین از لیست سیاهی صحبت می‌کردند که بر مبنای آن تعدادی از مقامات و سیاستمداران اتحادیه اروپا اجازه ندارند به روسیه سفر کنند. تا روز سی‌ام ماه مه مشخص نبود چه کسانی شامل این تحریم روسیه هستند. اما سرانجام شنبه  ۳۱ مه، این لیست منتشر شد و طبق آن از ۸۹ سیاستمدار نام برده شده که اجازه سفر به روسیه را ندارند.

انتشار این لیست واکنش تند مقامات اتحادیه اروپا را در پی داشت. مارتین شولتز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا گفت این اقدام روسیه، رسیدن به یک راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران اوکراین را با مشکل روبرو می کند. والتراشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان انتشار این لیست را «غیر هوشمندانه» خواند.

دولت بریتانیا نیز این اقدام مقامات روسیه را «غیرقابل توجیه» خواند. در این لیست نام چندتن از مقامات انگلیس از جمله اندرو پارکر، رئیس بخش امنیت داخلی، نیک هاگتون، رئیس ارتش انگلیس و دو وزیر سابق دولت بریتانیا به چشم می‌خورند. سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در ارتباط با این تحریم‌های روسیه گفت: «اگر روسیه تصمیم دارد با فشار بر مقامات اتحادیه اروپا از فشار تحریم‌های این اتحادیه کم کند در مسیر اشتباهی قرار دارد.»

سخنگوی دولت لهستان، مالگورژتا کیدوا- بلونشکی روسیه را متهم کرد که تشنج‌های موجود در اتحادیه اروپا را عمداً تشدید می کند.

اتحادیه اروپا نیز ماه‌هاست که چندین نفر از مقامات روسیه را از جمله رئیس شورای فدارسیون روسیه، چندین نماینده دوما روسیه و همچنین مشاور نزدیک به ولادمیر پوتین را تحریم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    تلویزیون الجزیره 9خرداد 94خبر داد: در فیلمهایی که شبکه حقوق‌بشر سوریه منتشر کرده شش زندانی نشان داده می‌شود که رژیم سوریه قبل از عقب‌نشینی از شهر اریحا در حومه ادلب آنها را اعدام کرده است. چند هفته پیش نیز رژیم اسد بعد از شکست در شهر ادلب و جسر الشغور 45 زندانی را اعدام کرده بود. شبکه حقوق‌بشر سوریه گفته است رژیم اسد به‌خاطر شکستهای بزرگی که در مناطق سوریه متحمل شده از زندانیان انتقام می‌گیرد. این سازمان هشدار داد رژیم اسد در صورت از دست دادن هر منطقه‌ای امکان دارد هزاران زندانی را اعدام کند