ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله خونین داعش به مرکز فرماندهی ارتش عراق در فلوجه

داعش درحال «بهره‌بردن» از نقاط ضعف ارتش عراق است. به گفته مقامات امنيتی عراق، دفاع در برابر شيوه عمل داعش (عمليات انتحاری با خودرو) بسيار مشکل است.

پيکار جويان دولت اسلامی (داعش) با بمب گذاری‌های انتحاری روز يکشنبه ۳۱مه، به پايگاه ارتش عراق در فلوجه حمله کردند. ارتش عراق می‌گوید دفع حملات «انتحاری با خودرو» بسیار دشوار است.

با سقوط استان انبار، تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» به دروازه‌های بغداد می‌رسد

در اين حملات هشت خودروی بمب‌گذاری شده در نزديکی فرماندهی ارتش عراق در فلوجه منفجر شد که دست‌کم به کشته شدن ۲۰ سرباز انجاميد.

به نقل از شبکه خبری الجزيره، حمله اول توسط يک موشک به سمت پايگاه ارتش انجام شد و سپس پيکارجويان با خودروهای‌شان به سمت مقر ارتش شتافتند وبه طور مکرر هشت خودرو را بيرون از مقر فرماندهی منفجر کردند.

به گزارش الجزيره داعش درحال «بهره‌بردن» از نقاط ضعف ارتش عراق است. به گفته مقامات امنيتی عراق، دفاع در برابر اين شيوه عمل داعش (عمليات انتحاری با خودرو) بسيار مشکل است.

فلوجه در ۷۰ کيلومتری غرب بغداد قرار دارد. پيکارجويان داعش دراوايل ماه جاری نيز درحملات شديدی به فلوجه ۴۰ سرباز ارتش را کشتند.

همچنين خبرهای جديد حاکی از کشته شدن ۳۳ سرباز ارتش عراق در حمله راکت‌های دولت اسلامی به پايگاه هوايی حبانيه در شرق رمادی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    شبه نظامیان حشد الشعبی یک عراقی را در فلوجه زنده سوزاندند دبى – العربيه.نت فارسى اقدام شبه نظامیان حشد الشعبی (بسیج عراق) که از نیروهای شیعه تشکیل شده است، در بستن دست و پای یک شهروند عراقی، آویزان کردن و سپس سوزاندن او، بحث و جدل های وسیعی در مجامع مردمی و حقوق بشری در پی داشت. برخی این اقدام را همسان اقدام های شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش و تجاوزهای آن ها قلمداد کردند. اما برخی دیگر این اقدام را بسیار زشت تر دانستند چرا که حشد الشعبی، یکی از سپرهای نظامی به شمار می آید که دولت عراق ان را به رسمیت شناخته و وظیفه آن، حمایت از شهروندان عراقی تعریف شده و نه شکنجه و کشتار آن ها. این اقدام جنایت آمیز که بنا بر قوانین بین المللی، جرمی قابل تعقیب است، از سوی نیروهایی صورت گرفته که تحت امر دولت عراق هستند و از سوی آن پشتیبانی می شود. حشد الشعبی اکنون بخشی از منظومه امنیتی عراق به شمار می آید. تصاویر منتشر شده یادآور رفتار شبه نظامیان داعش با معاذ الکساسبه خلبان اردنی است که او را زنده آتش زدند و از این اقدام خود فیلمبرداری کردند؛ همان اقدامی که توسط شبه نظامیان حشد الشعبی تکرار شد. اقدام اخیر یکی از اقدام هایی است که شبه نظامیان حشد الشعبی انجام داده و نقض حقوق بشر به شمار می آید اما دولت همواره آن را توجیه کرده است.!