ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بخشی از پارک جنگلی سرخه‌حصار با مجوز سازمان منابع طبيعی تخريب می‌شود

سازمان جنگل‌ها، منابع طبيعی و آبخيزداری اجازه داده که بخشی از پارک ملی و جنگلی سرخه‌حصار و جاجرود برای ساخت اتوبان در شرق تهران تخريب شود.

سازمان جنگل‌ها، منابع طبيعی و آبخيزداری اجازه داده که بخشی از پارک ملی و جنگلی سرخه‌حصار و جاجرود برای ساخت اتوبان در شرق تهران تخريب شود.

پارک ملی و جنگلی سرخه‌حصار

مسئولان سازمان جنگل‌ها و شهرداری تهران ساخت اتوبان در اين پارک جنگلی را رد کرده‌اند اما روزنامه اعتماد، امروز دوشنبه ۱۱ خرداد اسناد و نامه‌هايی را منتشر کرده که نشان می‌دهد سازمان جنگل‌ها و شهرداری برای تخريب بخشی از اين جنگل به توافق رسيده‌اند.

در يکی از اين اسناد که در تاريخ ٢٤ اسفندماه ١٣٩٣ به امضای مديرکل وقت منابع طبيعی استان تهران، نماينده شهرداری منطقه ١٣ تهران، نماينده کارفرما و نماينده پيمانکار رسيده و با عنوان «صورت مجلس تحويل زمين پروژه تونل شهيد شوشتری» به ثبت رسيده است، مختصات زمين موردنظر برای تجهيز کارگاه، نحوه درآوردن درختان از خاک مشخص شده است.

با اين حال ناصر مقدسی، قائم مقام سازمان جنگل‌ها و منابع طبيعی و آبخيزداری کشور، هرگونه مسئوليت را از سازمان خود سلب و مسئول تمام اقدامات صورت گرفته در پارک ملی و جنگلی سرخه‌حصار را سازمان حفاظت محيط زيست می‌داند.

هفته گذشته ورود شهرداری به پارک ملی و جنگلی سرخه‌حصار برای اجرای پروژه اتوبان شوشتری خبرساز شد. شهرداری تهران که با اين ورود و خاک‌برداری شش هکتار اراضی جنگلی و مرتعی در اين محدوده، درختان زيادی را از ريشه درآورده است، انجام اين عمليات را رد و تأکيد کرد که اين پروژه فقط با مجوز سازمان حفاظت محيط زيست عملی خواهد شد.

اما مديرکل محيط زيست استان تهران تأیید کرد که اين عمليات از سوی شهرداری تهران انجام شده و از اخذ حکم قضايی برای توقف آن سخن گفت. سازمان بازرسی کل کشور نيز گفته که اين ماجرا را پيگيری می‌کند.

اين نخستين بار نيست که شهرداری تهران برای انجام عمليات عمرانی، محيط زيست را قربانی می‌کند.

پيش از نيز در سال‌های گذشته شهرداری تهران برای اتصال بزرگراه همت به اتوبان زين‌الدين و به بهانه «کاهش بار ترافيکی شهر و کاهش آلودگی هوا» محيط زيست را تخريب کرده بود.

همچنين شهرک‌سازی‌های گسترده در شمال و غرب تهران با تراشيدن کوه‌ها از نمونه‌های ديگر اين تخريب‌هاست.

سرخه‌حصار يکی از قديمی‌ترين شکارگاه‌های ايران است که در شرق تهران قرارگرفته و مساحت آن در حدود ۹۱۶۸ هکتار است.

اين منطقه از سال ۱۳۵۹ به عنوان پارک ملی به ثبت رسيده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.