ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات اتمی بدون جان کری ادامه می‌یابند

جان کری به دلیل مصدومیت پایش در مذاکرات اتمی پیش‌بینی شده شرکت نخواهد داشت. گفته می‌شود ویلیام برنز یا تونی بلینکن، معاونان قبلی و فعلی او گفت‌وگوها را پیش می‌برند.

جان کری به دلیل مصدومیت پایش در مذاکرات اتمی پیش‌بینی شده برای روزهای آینده شرکت نخواهد داشت. گفته می‌شود ویلیام برنز یا تونی بلینکن، معاونان قبلی و فعلی او گفت‌وگوها را پیش می‌برند.

وزیر خارجه ‌آمریکا برای درمان شکستگی پایش به بوستون بازگشته و امکان مذاکرات هسته‌ای رو در رو با همتایان خود را ندارد. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد مذاکرات به دلیل مصدوم شدن کری تحت تاثیر قرار می‌گیرد و چگونگی پیش‌برد گفت‌گوها بعدا اعلام خواهد شد.

کری از پایگاه نظامی آمریکا در رامشتاین (آلمان) به آمریکا منتقل شده تا در بیمارستانی در ماساچوست تحت درمان قرار گیرد.

رویترز می‌‌نویسد کری تا ده روز آینده در بیمارستانی در بوستون تحت مراقبت جدی خواهد بود و پس از عمل جراحی نیز به ۶ تا ۸ هفته استراحت نیاز دارد.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید جان کری هم‌چنان تلاش برای ادامه گفت‌وگوها را سرپرستی خواهد کرد: «فرصت و منابع لازم برای دنبال کردن و تکمیل مذاکرات با ایران را داریم.»

از ویلیام برنز، معاون پیشین و تونی بلینکن، معاون کنونی وزیر خارجه آمریکا به عنوان جانشینان کری در غیاب او  نام برده شده است.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا قبلا گفته بود که شکستگی پای کری تاثیری در مذاکرات اتمی ندارد.

وزیر خارجه آمریکا قرار بود تا چهار هفته دیگر اروپا باشد و گفت‌وگوهای فشرده‌ای را با همتایان اروپایی و جواد ظریف پیش ببرد.

او یک روز پیش از شکستن پایش در سانحه دوچرخه سواری، با جواد ظریف ملاقات کرده بود. ظریف در بازگشت به تهران گفت اختلاف تهران و گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای هم سیاسی است و هم فنی.

تنها چهار هفته دیگر به مهلت تعیین شده برای توافق هسته‌ای نهایی باقی مانده است. طرفین بر سر بازدید از مراکز نظامی ایران و ملاقات با کارشناسان اتمی این کشور اختلاف‌نظر جدی دارند.

چنانچه ایران پروتکل الحاقی (ان‌پی‌تی) را بپذیرد، حق بازرسی از کلیه تاسیسات اتمی ایران برای بازرسان آژانس محفوظ خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • amir

    مگر کری کاری هم میکرد؟!