ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دستگیری یک گروه در ارتباط با رویدادهای مهاباد»

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید یک گروه را در پیوند با رویدادهای هتل تارای شهر مهاباد که به درگیری مردم با نیروی انتظامی منجر شد، بازداشت کرده است.

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید یک گروه را در پیوند با رویدادهای هتل تارای شهر مهاباد که به درگیری مردم با نیروی انتظامی منجر شد، بازداشت کرده است.

روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌ای ضمن اعلام اين خبر گفته است دستگیرشدگان اعتراف کرده‌ و گفته‌اند «به‌منظور انجام عمليات ايضايی و انفجار برای گسترش بحران، ترور و کشته‌سازی و انتصاب آن به نظام جمهوری اسلامی ايران در جهت تحريک افکار عمومی عليه نظام وارد کشور شده بودند.»

در این اطلاعیه گفته شده اين گروه متشکل از ۴ نفره بوده و از آن‌ها «مقاديری سلاح و مهمات جنگی کشف و ضبط شده است».

درگیری‌های مقابل هتل تارای مهاباد پس از مرگ فریناز خسروانی، دختر ٢۶ ساله مهابادی رخ داد.

روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه، فریناز خسروانی، لیسانس کامپیوتر و از کارمندان هتل تارا در این شهر، خود را از طبقە چهارم این هتل به پایین پرت کرد و کشته شد.

انتشار خبر مرگ این دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی موجی از نارضایتی و اعتراض شهروندان مهابادی و کاربران این شبکه‌ها را در پی داشت. گفته می‌شد فردی که موجب مرگ فریناز خسروانی شده از مسئولان امنیتی در مهاباد بوده و قصد تجاوز به او را داشته است اما مسئولان انتظامی و قضائی جمهوری اسلامی این موضوع را رد می‌کنند.

عصر روز پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت شماری از شهروندان مهابادی دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار رسیدگی مسئولان به حادثه مرگ فریناز خسروانی شدند. این تجمع به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شد، اما با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت کشیده شد. در این تجمع خسارت‌هایی نیز به هتل تارا وارد شد. منابع محلی نیز از بازداشت حدود ١۵٠ نفر خبر دادند که بعد گروهی از آن‌ها آزاد شدند.

مقامات جمهوری اسلامی تلاش داشتند که این رویدادها را به احزاب و سازمان‌های مخالف در کردستان نسبت دهند در حالی‌که آن‌ها نقش خود در این وقایع را رد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بشنو و باور نکن . میخواهند به مردم اینگونه القاء کنند که مثلآ سیستم اطلاعاتی ما خیلی قویست و هر از چند گاهی اطلاعیه ای آبکی میدهند که سربازان بد نام امام زمان تخیلی توانسته اند تیم و یا گروهی را دستگیر نمایند که هشتاد در صد آین دستگیریها و سناریو سازیها کذب محض است و واقعیت ندارد .