ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ائتلاف جهانی علیه داعش از استراتژی دولت عراق پشتیبانی کرد

در کنفرانس ائتلاف جهانی علیه داعش در پاریس، اعضای این ائتلاف حمایت خود از نقشه سیاسی و نظامی دولت عراق برای بازپس گرفتن سرزمین‌هایش از دست داعش را اعلام کردند.

در کنفرانس ائتلاف جهانی علیه داعش در پاریس، اعضای این ائتلاف حمایت خود از نقشه سیاسی و نظامی دولت عراق برای بازپس گرفتن سرزمین‌هایش از دست داعش را اعلام کردند.

نشست ائتلاف جهانی علیه «دولت اسلامی» (داعش) به‌رهبری آمریکا روز سه‌شنبه ۲ ژوئن / ۱۲ خردادماه در پاریس برگزار شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نشست ائتلاف جهانی علیه «دولت اسلامی» (داعش) به‌رهبری آمریکا روز سه‌شنبه ۲ ژوئن / ۱۲ خردادماه در پاریس برگزار شد.

تونی بلینکن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا نقشه سیاسی و نظامی دولت عراق برای بازپس‌گیری استان انبار را «خوب» توصیف کرد.

در بیانیه مشترکی که ۲۰ کشور برگزارکننده این کنفرانس منتشر کردند «حمایت کامل» از برنامه دولت عراق عنوان شده است.

برنامه دولت عراق از سوی حیدر عبادی، نخست‌وزیر این کشور ارائه شد. در این نقشه «شتاب در پشتیبانی از جنگجویان قبیله‌ای استان انبار که در کنار نیروهای عراقی  با داعش می‌جنگند» و همچنین «اطمینان از این‌که نیروهایی که در آزادسازی استان انبار شرکت دارند تحت فرمان و کنترل نخست‌وزیر و فرماندهان عراقی عمل خواهند کرد»، قید شده است.

حیدر عبادی پیش از آغاز کنفرانس، از کشورهای عضو ائتلاف جهانی انتقاد کرد و پشتیبانی آن‌ها را «ناکافی» دانست. او گفت دولت عراق برای مقابله با داعش سلاحی دریافت نکرده و خود عمل کرده است. نخست‌وزیر عراق گفت: «حرف زیاد است اما عمل کم.»

از سوی دیگر در بیانیه مشترک، ائتلاف جهانی از «تدوام وخامت اوضاع در سوریه و ناتوانی و عدم تمایل رژیم بشار اسد به مبارزه علیه داعش» گفته است.

ائتلاف جهانی علیه داعش از «آغاز سریع یک فرایند سیاسی واقعی و فراگیر تحت نظارت سازمان ملل متحد» برای بازگرداندن صلح به سوریه پشتیبانی شده است.

این فرایند پیش از این توسط جامعه جهانی مطرح شده اما هرگز ایجاد یک دولت انتقالی با حضور نمایندگان مخالفان و رژیم سوریه محقق نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Imami

    به عبارتى اينكه اقاى عبادى به اروبا خوش امديد بجه خوبى باش و حرف كوش كن،خدا بزركه،همه جيز درست ميشه!!!