ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال چهار تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات مهاباد به زندان

چهار نفر از شهروندان مهاباد که در اعتراضات اخیر این شهر در پیوند با مرگ مشکوک فریناز خسروی و به آتش کشیدن هتل تارا بازداشت شده بودند، از اداره اطلاعات ارومیه به زندان مهاباد منتقل شدند.

چهار نفر از شهروندان مهاباد که در اعتراضات اخیر این شهر در پیوند با مرگ مشکوک فریناز خسروی و به آتش کشیدن هتل تارای این شهر بازداشت شده بودند، از اداره اطلاعات ارومیه به زندان مهاباد منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، کامبیز چکانی، انور بدری، رحمان خوش‌کلام و یونس ملاک، یک روز پس از اعتراضات در شهر مهاباد، بازداشت و به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بودند.

هرانا، دلیل اصلی بازداشت این افراد را انتشار اخبار و خبررسانی در جریان اعتراضات مهاباد عنوان کرده است.

روز گذشته، سه‌شنبه ۱۲ خردادماه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که یک گروه را در پیوند با رویدادهای هتل تارای شهر مهاباد که به درگیری مردم با نیروی انتظامی منجر شد، بازداشت کرده است.

بنا بر برخی گزارش‌ها ۶۰ تا ۱۵۰ نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند که تعدادی از آنان آزاد و برخی هنوز در بازداشت هستند.

تاکنون از سوى مسئولان قضایى و امنیتی ایران درباره تعداد، سرنوشت و وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر مهاباد اطلاع‌رسانى رسمى انجام نشده است.

روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری، فریناز خسروانی، دختر ٢۶ ساله مهابادی که لیسانس کامپیوتر و از کارمندان هتل تارا در این شهر بود، خود را از طبقە چهارم این هتل به پایین پرت کرد و کشته شد.

انتشار خبر مرگ این دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی موجی از نارضایتی و اعتراض شهروندان مهابادی و کاربران این شبکه‌ها را در پی داشت. گفته می‌شد فردی که موجب مرگ فریناز خسروانی شده از مسئولان امنیتی در مهاباد بوده و قصد تجاوز به او را داشته است. این در حالی است که مسئولان انتظامی و قضائی جمهوری اسلامی این موضوع را رد می‌کنند.

در واکنش به این حادثه عصر روز پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه شماری از شهروندان مهابادی دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار رسیدگی مسئولان به حادثه مرگ فریناز خسروانی شدند. این تجمع به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شد، اما با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت کشیده شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.