ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطعی آب در شهرک‌های اطراف کرمانشاه

بحران کمبود آب در استان کرمانشاه موجب شده که هم کشاورزان این استان آسیب‌های جدی ببینند و هم آب در شهرک‌های اطراف کرمانشاه مدام قطع شود.

بحران کمبود آب در استان کرمانشاه موجب شده که هم کشاورزان این استان آسیب‌های جدی ببینند و هم آب در شهرک‌های اطراف کرمانشاه مدام قطع شود.

بحران کمبود آب در استان کرمانشاه

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کاهش باران سبب شده تا بخش اعظمی از کشاورزی استان کرمانشاه که به‌شکل ديم انجام می‌شود بيشترین صدمات را را ببیند و زندگی کشاورزان این استان را دشوار سازد.

مسئولان سازمان هواشناسی و آب منطقه‌ای کرمانشاه می‌گویند در سال جاری خورشیدی، بارش باران در استان کرمانشاه ۳۰ درصد و در شهر کرمانشاه ۴۶ درصد کاهش یافته است.

همچنین از سوی دیگر به دلیل مصرف بالای آب در شهرها، آب شهرک‌هایی همچون ظفر، تلاش، مسکن و... از روزهای گذشته در ساعاتی از روز قطع شده است.

بنا به این گزارش، در حال حاضر آب‌رسانی به روستاهایی که دچار بحران آب شده‌اند با تانکر صورت می‌گیرد. به برخی از روستاها نیز به‌شکل دائم آب‌رسانی می‌شود.

به‌گفته ايرج شهبازی، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايی استان کرمانشاه به ۱۸۰ روستا در این استان آب‌رسانی سیار انجام می‌گيرد و شش هزار و ۳۷۴ خانوار به شدت نيازمند آب‌رسانی هستند.

شهبازی می‌گوید این نوع آب‌رسانی به روستائيان برای دولت و شرکت آب و فاضلاب روستايی استان هزينه‌های بسياری دارد و همین موضوع معضلی اقتصادی برای دولت و استان است.

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو ایران، پیش از این گفته بود که انتظار می‌رود در سال ۱۳۹۴میزان بارندگی در ایران ۲۳ درصد کمتر از سال گذشته باشد.

به گفته وزیر نیرو، سال ۱۳۹۴در زمینه تأمین آب سال دشواری است. سالی که در آن نه تنها تأمین آب آشامیدنی بلکه آب بخش کشاورزی نیز با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو است.

مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی نیز پیش‌بینی کرده بود که استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد ، شمال اصفهان، شمال کرمان، بخش‌های غربی هرمزگان و جنوب اردبیل، دچار خشکسالی شدید شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمدمهدی

    من خودم در کرمانشاه زندگی میکنم و شاهد کمبود آب هستم. به نظر من بیشترین مشکل کم آبی در کرمانشاه ناشی از مصرف بی رویه آب است.

  • monib

    بحران اب واقعا جدی باید گرفته شود در چندین سال گذشته در بعضی نقاط استان کرمانشاه واقعا کمبود اب بیداد میکند از مردم خواهشمندیم در مصرف اب بینهایت دقت فرمایند