ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمید بقایی، معاون اجرایی احمدی‌نژاد بازداشت شد

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ایران از بازداشت حميد بقايی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین خبر داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ایران از بازداشت حميد بقايی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین خبر داد.

حمید بقایی در کنار محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران

محسنی ‌اژه‌ای در نشست خبری امروز، دوشنبه  ۱۸ خرداد خود در اين‌باره گفت بازپرس پرونده بقايی او را امروز احضار و برای‌اش قرار بازداشت صادر کرد.

سخنگوی قوه قضائيه افزود حمید بقایی پرونده‌ای داشت و به همين دليل بازپرس او را احضار کرده بود.

محسنی ‌اژه‌ای جزئيات بیشتری از اين پرونده و اتهام معاون اجرایی احمدی‌نژاد ارائه نکرد.

در همین حال عبدالرضا داوری، مدیرمسئول سابق روزنامه شهروند و از مدافعان نزدیک احمدی‌نژاد، و مرتضی تمدن، استاندار پیشین تهران و مشاور اقتصادی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با وب‌سایت «انتخاب» گفته‌اند از بازداشت حمید بقایی اطلاعی نداشتند و از او خبری ندارند.

حمید بقایی در هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ابتدا رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین دبیری عالی شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود و سپس به معاونت امور اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری منصوب شد.

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ایران، اتهام‌های مالی و اداری گسترده‌ای متوجه نزدیکان دولت نهم و دهم، از جمله حمید بقایی، شده است.

در تابستان سال گذشته فهرست «محرمانه» کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی در اینترنت منتشر شد. در این فهرست منتشر شده، به نام افرادی مانند محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور سابق، اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر و مشاور محمود احمدی‌نژاد و حمید بقایی اشاره شده بود. بر اساس این فهرست این سه نفر به ترتیب هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارند. احمد بخشایش اردستانی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز این فهرست را تأیید کرد.

بقایی که همچنین عضو هیأت مؤسس «دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان»، دانشگاه محمود احمدی‌نژاد است، از سوی برخی نمایندگان مجلس متهم شده بود که به‌شکل غیرقانونی ۱۶ میلیارد تومان از احمدی‌نژاد دریافت و به حساب این دانشگاه واریز کرده است؛ موضوعی که از سوی دفتر احمدی‌نژاد رد شد.

حمید بقایی در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد از سوی دیوان عدالت اداری به چهار سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد و مدتی را نیز در زندان گذراند.

با نزدیک شدن بیشتر به انتخابات مجلس ایران از سویی افراد و گروه‌های طرفدار احمدی‌نژاد فعال‌تر می‌شوند و از سوی دیگر مخالفان او در دستگاه حکومتی نیز فشار را بر اطرافیان او بیشتر می‌کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس ایران هفتم اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.