ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری در نزدیکی معبد تاریخی کرنک در مصر

در اطراف معبد معروف کرنک مصر، مرکز گردشگری در شهر اقصر، بر اثر یک حمله انتحاری دست‌کم دو نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند. گفته می‌شود این حمله توسط شبه‌نظامیان اسلامگرا رخ داده است.

در اطراف معبد معروف کرنک مصر، مرکز گردشگری در شهر اقصر، بر اثر یک حمله انتحاری دست‌کم دو نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند. گفته می‌شود این حمله توسط شبه‌نظامیان اسلامگرا رخ داده است.

این حمله توسط دست‌کم شش تروریست در فاصله ۵۰۰ متری معبد کرنک در منطقه بازار آن انجام شده است.

این حمله توسط دست‌کم شش تروریست در فاصله ۵۰۰ متری معبد کرنک در منطقه بازار آن انجام شده است. همچنین مردان مسلح با نیروهای امنیتی نیز درگیر شدند. وزارت کشور مصر گفته است در این حمله یکی از مردان مسلح کشته و یک نفر دیگر از آن‌ها زخمی شده است.

نیروهای امنیتی این منطقه را محاصره و گردشگران را از آن خارج کردند.

هنوز مسئولیت این عملیات تروریستی را هیچ گروهی بر عهده نگرفته است اما بر اساس تجارب قبلی در این منطقه، کارشناسان مسائل تروریستی عاملان آن‌ را اسلامگرایان تندرو می‌دانند.

مصر از سال ۲۰۱۳ که حکومت محمد مرسی، رئیس‌جمهور اسلامگرای این کشور سرنگون شد شاهد موجی از چنین حملاتی بوده است که به‌طور عمده توسط گروه‌های اسلامی مختلف رخ داده‌اند. این گروه‌ها بیشتر در شمال شرق اقصر، در شبه‌جزیره سینا فعال هستند. حتی گروه «دولت اسلامی» (داعش) نیز در این منطقه حضور دارد.

این منطقه که از قاهره دور است به تروریست‌ها امکان هماهنگی بیشتر و آسان‌تری می‌دهد.

در سال ۱۹۹۶ شبه‌نظامیان به معبد حتشبسوت حمله کردند که طی آن ۶۰ نفر، از جمله چندین گردشگر سوئیسی کشته شدند.

هر ساله صدها هزار گردشگر به اقصر سفر می‌کنند تا از دره پادشاهان با بسیاری از مقبره‌های فرعونی و معبد اقصر و معبد کرنک بازدید کنند.

معبد کرنک از سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.