ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت دفاع اسرائیل: از مذاکرات هسته‌ای ایران جاسوسی نکردیم

پس از ردیابی جاسوسی منتسب به اسرائیل در سه هتل محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران، وزارت دفاع اسرائیل این موضوع را تکذیب کرد اما گفت اگر موساد چنین کاری کرده باشد اطلاعی از آن ندارد.

پس از ردیابی بدافزار جاسوسی منتسب به اسرائیل در سه هتل محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران، وزارت دفاع اسرائیل این موضوع را تکذیب کرد اما گفت اگر موساد چنین کاری کرده باشد اطلاعی از آن ندارد.

به‌گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، الی بن ـ داهان، معاون وزیر دفاع اسرائیل شامگاه روز چهارشنبه ۱۰ ژوئن / ۲۰ خردادماه اتهام جاسوسی از مذاکرات هسته‌ای ایران توسط بدافزار جاسوسی «دوکو-۲» رد کرد.

بن ـ داهان به «رادیو اسرائیل» گفت این‌که سیستم‌های کامپیوتری هتل‌ها را هک و کامپیوترهای متصل به شبکه‌های Wi-Fi را کنترل کنیم تا بتوانیم استراق سمع کنیم، «کاملاً مهمل» است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه ۱۰ ژوئن / ۲۰ خرداد گزارش داد که پژوهشگران شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی، ویروسی را شناسایی کرده‌اند که ساختار آن شبیه بدافزار «دوکو»ست که طراحی آن منتسب به اسرائیل است. آنها این بدافزار جدید را «دوکو-۲» نام‌گذاری کرده‌اند.

این شرکت امنیت سایبری گفته است «دوکو-۲» با هک کردن سیستم‌های کامپیوتری هتل‌ها، می‌توانسته استراق سمع کند، فایل‌های کامپیوتری را سرقت کند، کنترل هر سیستم کامپیوتری در هتل از جمله همه کامپیوترهای متصل به شبکه‌های Wi-Fi را به دست آورد و تلفن‌ها، دوربین‌های مداربسته و حتی سیستم تماس داخلی آسانسورها را نیز کنترل کند.

گزارش کاسپرسکی از حملات «دوکو-۲» نشان می‌دهد که دست‌کم سه هتل محل برگزاری مذاکرات ایران با آمریکا یا گروه ۱+۵، هدف اصلی این ویروس بوده‌اند. کاسپرسکی البته اسرائیل را در گزارش‌اش در مورد این بدافزار به‌طور مستقیم متهم نمی‌کند و اعلام کرده است که هنوز قادر به ارزیابی دقیق مکانیسم رفتاری این بدافزار جاسوسی نیست.

الی بن ـ داهان گفته است که اسرائیل از چنین روش‌هایی برای به‌دست آوردن اطلاعات استفاده نمی‌کند و امکانات دیگری برای یافتن آن‌چه در مذاکرات هسته‌ای ایران می‌گذرد وجود دارد.

معاون وزیر دفاع اسرائیل در همین حال اذعان داشت که اگر سازمان اطلاعات اسرائیل عملیات مخفیانه‌ای را به اجرا گذاشته باشد به او در این‌باره احتمالاً اطلاعی داده نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.