ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگ علیه داعش ۹ میلیون دلار در روز برای آمریکا هزینه دارد

به‌گفته پنتاگون، ایالات متحده تاکنون ۲,۷۴ میلیارد دلار برای عملیات نظامی علیه نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) خرج کرده است. دو‌ سوم این مبلغ را به تنهایی نیروی هوایی مصرف کرده است.

به‌گفته پنتاگون، ایالات متحده تاکنون ۲,۷۴ میلیارد دلار برای عملیات نظامی علیه نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) خرج کرده است. دو‌ سوم این مبلغ را به تنهایی نیروی هوایی مصرف کرده است.

چیزی حدود دو سوم مخارج عملیات ضد داعش را با بیش از ۱,۸ میلیارد دلار نیروی هوایی آمریکا هزینه کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت دفاع آلمان برای نخستین بار فهرست دقیق هزینه‌های جنگ با داعش را منتشر کرد.

بر این اساس، عملیات نظامی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه با عنوان "راهکار ذاتی" (Inherent Resolve)، از ماه اوت سال ۲۰۱۴ در مجموع ۲,۷۴ میلیارد دلار خرج برداشته است. این مبلغ نشان می‌دهد که هر روز ۹,۱ میلیون دلار در این زمینه خرج شده است.

چیزی حدود دو سوم این مخارج را با بیش از ۱,۸ میلیارد دلار نیروی هوایی هزینه کرده است. ایالات متحده در روز می‌بایست بیش از پنج میلیون دلار برای عملیات، نظارت و پروازهای تأمیناتی خرج کند. تنها هر ساعت پرواز عملیاتی جنگنده‌های اف ۲۲ «رپتور» که از تکنیک بالایی برخوردارند،  ۶۸ هزار دلار هزینه دارد.

شرکت نیروی دریایی آمریکا در عملیات علیه داعش تاکنون ۴۳۸ میلیون دلار حساب شده است. این شامل حمل و نقل سربازان به پایگاه‌های نظامی نیز می‌شود.

در ارتش ۲۷۴ میلیون دلار خرج می‌شود که از جمله شامل هزینه مسئولان آموزش نظامی یگان‌های عراقی نیز هست.

باراک اوباما دو روز پیش دستور اعزام ۴۵۰ مشاور نظامی دیگر به عراق را برای آموزش نظامی نیروهای این کشور صادر کرد. این مشاوران باید نیروهای عراقی را برای بازپس‌گیری استان انبار از دست داعش آماده سازند.

هزینه‌هایی که پنتاگون ارائه داده است کمتر از آنی است که کارشناسان بودجه محاسبه کرده بودند. آن‌ها در زمان آغاز عملیات ضد داعش گفته بودند این عملیات ده‌ها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.