ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شبه‌نظامیان لیبی ۱۰ کارمند سفارت تونس را ربودند

وزارت خارجه تونس اعلام کرد که شبه‌نظامیان در روز جمعه ۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد به سفارت تونس در طرابلس حمله کرده و ۱۰ تن از کارمندان آن را ربودند.

وزارت خارجه تونس اعلام کرد که شبه‌نظامیان در روز جمعه ۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد به سفارت تونس در طرابلس حمله کرده و ۱۰ تن از کارمندان آن را ربودند.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از وزارت امور خارجه تونس نوشته است که مهاجمان شناسایی نشده‌اند.

تونس یکی از آخرین کشورهایی است که نمایندگی دیپلماتیک خود در طرابلس، پایتخت لیبی را حفظ کرده است. کنترل طرابلس در حال حاضر در دست شبه‌نظامیان گروه «فجر لیبی» است که از سوی جامعه جهانی به‌رسمیت شناخته نشده‌اند.

در ماه مه تونس ده‌ها روز با «فجر لیبی» مذاکره کرد تا ۲۵۴ نفر از شهروندان اسیر خود در دست این گروه را آزاد کند. این گروگان‌گیری به منظور آزادی یکی از مسئولان «فجر لیبی» صورت گرفت که در تونس دستگیر شده بود.

شبه‌نظامیان اسلامگرای «فجر لیبی» شاخه‌ای از القاعده است که به گروه «دولت اسلامی» (داعش) نیز نزدیک شده است. این گروه همچنین با گروه‌های اسلامگرای دیگری همچون «مبارزه اسلامی لیبی» و «انصار شریعت» همبسته است.

یک دیپلمات و یک کارمند سفارت تونس در طرابلس نیز پیش از این در سال ۲۰۱۴ ربوده و بعد آزاد شدند.

لیبی ماه‌هاست که در جنگ قدرت بین دو دولت و چند گروه شبه‌نظامی به‌سر می‌برد. در حال حاضر دو دولت بر سر اداره کشور رقابت دارند؛ یک دولت به شبه‌نظامیان گروه «فجر لیبی» نزدیک و در طرابلس مستقر است و دیگری از حمایت جامعه جهانی و همچنین مصر برخوردار است و مقر آن در شرق لیبی و در طبرق است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.