ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصر گذرگاه رفح با نوار غزه را برای تردد به هر دو سوی مرز گشود

رفح تنها دروازه غزه به دنيای خارج به شمار می‌آيد که در حال حاضر در کنترل اسرائيل نيست. از سال ۲۰۰۷ با قدرت‌گرفتن حماس در نوار غزه، مصر اغلب اين گذرگاه را بسته نگه داشته بود.

مقامات مصری می‌گويند گذرگاه رفح از شبه ۱۳ژوئن به مدت سه روز برای تردد فلسطينی‌ها باز است. این برای اولین بار است که در ماه‌های اخیر این گذرگاه برای تردد به هر دو سوی مرز گشوده می‌شود.

از سال ۲۰۰۷ با قدرت‌گرفتن حماس در نوار غزه، مصر اغلب اين گذرگاه را بسته نگه داشته بود

ماهر ابو صباح، فرمانده اين گذرگاه می‌گويد دست کم ۱۵هزار فلسطينی برای خروج از نوار غزه تاکنون اقدام کرده‌اند.

رفح تنها دروازه غزه به دنيای خارج به شمار می‌آيد که در حال حاضر در کنترل اسرائيل نيست. از سال ۲۰۰۷ با قدرت‌گرفتن حماس در نوار غزه، مصر اغلب اين گذرگاه را بسته نگه داشته بود.

در سال ۲۰۱۳ رئيس‌جمهوری اينک برکنار شده مصر، محمد مرسی حماس را شاخه‌ای از اخوان المسلمين مصر خواند. با برکناری او سخت‌گيری‌ها در بسته نگه داشتن مرزهای مصر با غزه بيشتر شد.

مصر در سال گذشته تنها ۵ روز گذرگاه رفح را برای رفت و آمد فلسطينی‌ها از هر دو سو باز کرد. در ماه گذشته، گذرگاه رفح را تنها چند روز برای بازگشت آوارگان فلسطينی‌ به نوار غزه گشوده شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.