ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر نیرو: حل مشکل کم آبی در گرو ممنوعیت آب مفت است

۷۲ درصد از جامعه برای آب شرب مصرفی در يک ماه کمتر از ۱۰ هزار تومان پرداخت می کنند. اين درحالی است که همين خانوار بيش از ۱۰۰هزار تومان برای مکالمات تلفنی می‌پردازد.

حميد چيت‌چيان، وزير نيروی ايران روز شنبه ۲۳ خرداد در جشنواره و نمايشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محيط زيست در تهران به معضل کم آبی اشاره کرد و راه حل اين مشکل را در دستيابی به سازوکاری درست برای اقتصاد آب دانست.

در حال حاضر ۶۰۰ سد کوچک و بزرگ ایرامن مشکلات اساسی در مسئله تبخير آب دارند

وزير نيرو در مراسم افتتاح اين جشنواره گفت : ۷۲ درصد از جامعه برای آب شرب مصرفی در يک ماه کمتر از ۱۰ هزار تومان پرداخت می کنند. اين درحالی است که همين خانوار بيش از ۱۰۰هزار تومان برای مکالمات تلفنی خود به مخابرات پرداخت می‌کند. اين نشان می‌دهد که اگر اقتصاد آب درست شود، يک بازار جدی برای فناوری‌های جديد ايجاد شده و ما می‌توانيم مشکلات آب و نياز منابع آب را برطرف کنيم.

چيت چيان ضمن تأکيد بر اصلاح شدن نظام قيمت گذاری در آب ادامه داد:« يکی از راه‌های اساسی ما برای فائق آمدن بر مشکل آب اين است که آب مفت بايد ممنوع شود.»

وزير نيرو گفت: مجموع آب تجديد شونده کشور در سال‌های گذشته ۱۳۰ميليارد متر مکعب بوده است، ولی اکنون اين مقدار به ۱۰۵ تا ۱۱۰ميليارد متر مکعب رسيده است. ميزان متوسط بارندگی در ۶ سال اخير از ۲۵۰ ميليمتر در سال به ۲۰۴ ميليمتر کاهش يافته است.

به گفته حمید چیت‌چیان ذخيره آب سرانه در کشور را ۱۵۰۰متر مکعب به ازای هر نفر که اين رقم در مقایسه با سال ۱۳۳۵، ۶۹۰۰ مترمکعب برای هر نفر بوده.

او ضمن لزوم استفاده از فناوری‌های روز دنيا در کاهش تبخير آب گفت: در حال حاضر ۶۰۰ سد کوچک و بزرگ در مملکت داريم که هر کدام مشکلات اساسی در مسئله تبخير آب دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Sam

    آن چیزی که باید گران باشد ارزان است وآنچه باید ارزان باشد گران! 

  • شوخ

    فکر نمیکنم مشکل کم آبی با بالا بردن بهای آب شرب شهری حل شود چون به گفته خودشان نود درصد آب در بخش کشاورزی مصرف میشود

  • روزبه

    البته نکته بعضا درستی است اما عمده مشکل کم آبی ایران کشاورزی و آنهم بخصوص آبیاری سنتی آن است که آب در کرتها رها میکنند که بیشتر آن تبخیر می شود. یا استفاده آب برای کشت هندوانه در خوزستان یکی از احمقانه ترین روشهای مدیریت آب ذیقیمت است . یا کشت چمن در هزاران پارک کشور و آبیاری هر. روزه آنها وووو

  • sun

    آب مجانب و برق مجانی چی می شه آرمان های امام راحل رو کی می خواد جواب بده؟؟؟!!!!!!!! اینها مرده هستند نه مردم!

  • بهروز

    ایشان بهتر است بجای اینکه اول بیاید سراغ مردم، مشکل برخی نهادها و شرکتهای تحت نظر رهبری را حل کند که نه پول آب میدهند ونه برق و همچنین مشکل کارخانه‌ها و لوله‌کشی آب تهران که بالاتر از ۶۰ درصد آب تهران را هدر میدهد. وی میتواند از پولهایی که خامنه‌ای به سوریه، لبنان، یمن و فلسطین و بحرین و ... میفرستد کمی قرض بگیرد و خرج لوله کشی قدیمی تهران نماید.