ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یاتا ابعاد بار دستی مسافران پروازی را کاهش می‌دهد

خبر ناگوار برای مسافرانی که اضافه‌ بارهای خود را به داخل هواپیما می‌برند: انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی از اعضای خود خواسته ابعاد مجاز بار دستی را ۳۸درصد کم کنند.

در آینده، مسافران شرکت‌های هواپیمایی باید ساک‌های دستی خود را کوچکتر کنند. انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی (یاتا) در توصیه به اعضای خود، ابعاد مجاز بار دستی را ۳۸درصد کم کرده است.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی به ۲۴۰ شرکت عضو خود توصیه کرده که حجم بار دستی پذیرشی را ۳۸درصد کاهش دهند. اجرای این توصیه اختیاری است.

طول و عرض و بلندی ساک‌های فعلی عبارتند از ۲۵×۴۵×۵۰ سانتیمتر. طبق پیشنهاد یاتا که در شهر میامی ارائه شده، ابعاد بیرونی ساک‌دستی مجاز برای حمل به داخل هواپیما ۲۰×۳۵×۵۰ سانتیمتر خواهد بود. تام ویندمولر، یک مقام یاتا گفته که تا کنون ۵۰ شرکت هواپیمایی از این توصیه استقبال کرده‌اند. اکثر خطوط هواپیمایی برای حفظ مسافران خود، از سختگیری در مورد بار پرهیز می‌کنند.

عدم اجرای دقیق توصیه‌های یاتا امری معمول در شرکت‌های هواپیمایی‌ست که شامل خطوط هواپیمایی ایرانی هم می‌شود. شرکت‌های هواپیمایی ایرانی تا کنون نسبت به توصیه یاتا واکنشی نشان نداده‌اند. دو شرکت ایران‌ایر و ماهان وزن بار داخل کابین را برای مسافران عادی را ۵ کیلو و ابعاد ‌آن را به ترتیب ۲۰×۴۰×۵۰  و ۲۳×۴۰×۵۰ اعلام کرده‌اند.

انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی (یاتا) در سال ۱۹۴۵ در شهر هاوانا بنیان‌گذاری شده و ۸۴ درصد رفت‌و‌آمد هوایی جهان به آن اختصاص دارد. شرکت‌های هواپیمایی ایرانی عضو این انجمن، ایران‌ایر، ماهان، آسمان و کیش هستند.

یکی از دلایل تعیین حجم استاندارد برای بار دستی مسافران پروازها، سهولت در جابجایی بار و تطبیق حجم بار با محفظه بالای سر صندلی مسافر و راحتی عمومی همسفران است. بار دستی کمتر، هزینه‌های احتمالی تعمیر و رسیدگی به کابین و محفظه‌های مخصوص را نیز کاهش می‌دهد.

وزن استاندارد هم در مصرف سوخت هواپیما موثر است. بعد از گرانی قیمت بنزین هواپیما، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی سقف بار مجاز خود را کاهش دادند. شرکت‌های ایرانی از جمله ایران‌ایر، در پروازهای بین‌المللی از نسخه قدیمی ۳۰ کیلوگرم بار مجاز استفاده می‌کنند. این میزان از جمله در خطوط هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا ۲۰ کیلوگرم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.