ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کُردها «تل ابیض» را از دست داعش خارج کردند

شامگاه روز دوشنبه ۱۵ ژوئن / ۲۵ خردادماه نیروهای کُرد موفق شدند شهر استراتژیک «تل ابیض» را به‌طور کامل تصرف کنند. این ضربه بزرگی به «دولت اسلامی» (داعش) محسوب می‌شود.

شامگاه روز دوشنبه ۱۵ ژوئن / ۲۵ خردادماه نیروهای کُرد موفق شدند شهر استراتژیک «تل ابیض» را به‌طور کامل تصرف کنند. این ضربه بزرگی به «دولت اسلامی» (داعش) محسوب می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: «مبارزان کُرد تقریباً تمام شهر «تل ابیض» را تحت کنترل خود در آوردند.»

این موفقیت چند ساعت پس از فتح یک پاسگاه مرزی در مرز ترکیه توسط یگان‌های مدافع خلق (YPG) در سوریه صورت گرفت.

در آغاز روز دوشنبه یگان‌های مدافع خلق با کمک حملات هوایی ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا خط ارتباطی «تل ابیض» با رقه را قطع کردند. رقه در ۸۶ کیلومتری جنوب «تل ابیض» قرار دارد و پایگاه داعش در سوریه محسوب می‌شود.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه دست‌کم ۴۰ عضو داعش در حال فرار از «تل ابیض» که در محاصره کردها قرار داشت، کشته شده‌اند.

«تل ابیض» ژوئن یک سال پیش به دست داعش افتاده بود. این شهر دروازه ورود نیروهای جدید داعش است که از راه ترکیه به خاک سوریه وارد می‌شوند و به رقه می‌روند.

در پی درگیری یگان‌های کرد مدافع خلق و نیروهای داعش در اطراف شهر «تل ابیض» در خاک سوریه، تعداد زیادی از ساکنان این منطقه به سمت ترکیه فرار کردند.

در چند روز گذشته نزدیک به ۱۳ هزار تن از مردم تل ابیض از ترس حمله داعش به سمت ترکیه رفتند. دولت آنکارا ابتدا تلاش کرد مانع ورود موج پناهندگان شود اما در نهایت عصر روز یکشنبه مرزهای خود را به روی پناهجویان گشود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    بهترین خبری رود که شنیدم تبریک به برادران عزیز کوردم بعنوان یک ایرانی فارس زبان که امروز داغ دار پیکر ببجان ومظلوم بازگشته به ایران بودم وبسیار غمگینم ولی این خبر از غم من بسیار کم کرد زنده و پایدار باشید

  • arjomand

    این جنگ فرسایشی است که امریکا و اسراییل به راه انداخته اند تا دشمنانشان را به جان هم انداخته و نابود کنند. پس از پیشرویهای جبهه نصرت و داعش در هفته های اخیر حالا امریکا به طرف مقابل اجازه پیشروی داده ولی اگربرادران قاچاقچی به مغز کوچکشان رجوع کنند متوجه میشوند که برایند تمام این ها صفر هست. این جنگ نیز مثل جنگ ایران و عراق برنده ای ندارد.

  • arya

    مرگ بر دولت همیشه تروریست ترکیه. انشاالله کردها نابودش کنند. انشاالله ایران هم دیگه از پشت کردن به برادران واقعیش دست برداره و حامی اونا بشه

  • kev

    زنده باد YPG مایه آبرو و افتخار کردها هستن