ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ نماينده کارگران معدنجو در تجمع اعتراضی

در جریان یک تجمع اعتراضی کارگری در زرند استان کرمان، محمدعلی ميرزايی، نماینده کارگران معترض در پی شلیک گاز اشک‌آور مأموران انتظامی، با تريلر حامل زغال برخورد کرد و کشته شد.

در جریان یک تجمع اعتراضی کارگری در زرند استان کرمان، محمدعلی ميرزايی، نماینده کارگران معترض در پی شلیک گاز اشک‌آور مأموران انتظامی، با تريلر حامل زغال برخورد کرد و کشته شد.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) صبح امروز، سه‌شنبه ۲۶ خردادماه در حالی‌که ۶۰ نفر از کارگران شرکت معدنجو زرند در اعتراض به سه ماه بلاتکليفی پس از تعطيلی معدن و بيکاری بيش از ۳۵۰ کارگر، با تجمع در ابتدای جاده پابدانا، اقدام به بستن جاده کرده بودند، حادثه مرگ محمدعلی ميرزايی رخ داد.

شاهدان عینی گفته‌اند مأموران انتظامی با شلیک گاز اشک‌آور قصد داشتند کارگران را پراکنده کنند که در همين هنگام محمدعلی ميرزايی در حالی‌که از ناحيه چشم آسيب ديده بود و ديد خوبی نداشت، ناگهان با تريلر حامل زغال که قصد عبور از بين تجمع‌کنندگان را داشت برخورد کرد و کشته شد.

نهادهای رسمی هنوز این ماجرا را تأیید نکرده‌اند اما در فرمانداری زرند جلسه ویژه‌ای در این‌باره تشکیل شده است. فرمانداری زرند ابتدا چنین خبری را تکذيب کرده بود.

پس از این رویداد که ساعت هفت صبح رخ داد تجمع کارگران معترض تا ظهر سه‌شنبه ادامه یافت و با حضور نماينده دادگستری و وعده او مبنی بر رسيدگی به وضعيت کارگران ظرف ۱۵ روز آينده، این تجمع پایان یافت.

کارگران شرکت معدنجو بارها از مسئولان خواسته بودند تا اقدامی در مورد بازگشايی معدن انجام دهند. آن‌ها سه ماه به مسئولان شرکت فرصت دادند تا تکليف کارگران را مشخص کنند اما با گذشت سه ماه کارگران همچنان تحت پوشش بيمه بيکاری قرار نگرفته‌اند و به آن‌ها گفته می‌شود چون قراردادشان پایان یافته بيمه بيکاری ندارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.