ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاشمی رفسنجانی: تحريم‌ها پدر مردم را درآورده است

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت برای بسیاری تحريم و غيرتحريم فرقی ندارد اما همین تحریم‌ها استخوان اکثريت جامعه را می‌پکاند. او خواهان تعامل با جهان شد.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت برای بسیاری تحريم و غيرتحريم فرقی ندارد اما همین تحریم‌ها استخوان اکثريت جامعه را می‌پکاند. او خواهان تعامل با جهان شد.

اکبر هاشمی رفسنجانی: ما بايد راهی برای تعامل با دنيا بازکنيم. افراطی‌‌گری و خشکی هيچ‌وقت جواب نمی‌دهد.

اکبر هاشمی رفسنجانی؛ صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ خردادماه با اشاره به وضعيت تحريم‌ها گفت: «تحريم‌ها پدر مردم را درآورده. چطور ادعا می‌کنند به نفع ماست.»

نقش و وزن تحریم‌ها بر اوضاع اقتصادی ایران موضوعی است که این روزها مسئولان جمهوری اسلامی با دیدگاه‌های متفاوتی به آن می‌پردازند. اشاره هاشمی رفسنجانی به کسانی از جمله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری است که در نماز جمعه مشهد گفته بود تحریم‌های اقتصادی باعث پیشرفت علم و فن‌آوری در ایران شده است.

هاشمی رفسنجانی افزود: «بسياری هستند که تحريم و غيرتحريم برايشان فرقی ندارد. تحريم اکثريت جامعه را استخوان‌شان را می‌پکاند و بسياری از کارهای مهم ما خوابيده و بسياری برنامه‌های مصوب داريم که به‌دليل تحريم‌ها انجام نمی‌شود.»

او خطاب به تندروهای درون حکومت ایران گفت: «آقايانی که تعامل با دنيا را ذلت می‌دانند؛ بدانند که هر جا علم بود و ما نياز داشتيم؛ بايد برويم ارتباط برقرار کنيم (...) ما بايد راهی برای تعامل با دنيا بازکنيم. عقل و شرع اجازه‌ اين کار را می‌دهد. افراطی‌‌گری و خشکی هيچ‌وقت جواب نمی‌دهد.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز روز یکشنبه ۱۷ خرداد از همین موضع هاشمی رفسنجانی گفته بود: «این که می‌گوییم تحریم‌های ظالمانه از بین بروند‌، برخی چشم خود را بی‌خود نچرخانند. تحریم‌ها باید از بین بروند تا سرمایه‌گذار به کشور بیاید و باید سرمایه‌گذاری انجام شود از مشکل آب خوردن مردم تا مشکلات مالی و بانکی مردم حل شود.»

در پی این سخنان صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، رئیس خبرگان و دادستان کل کشور از تأکید روحانی بر وزن و تأثیر تحریم‌ها گله کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران نیز در اظهارنظری گفت سهم تحریم‌ها در وضع اقتصادی کشور تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    پروژه مخفی بمب سازی از زمان ریس جمهوری تو شروع شد و باعث سرکوب بیشتر مردم به بهانه مذاکرات شد. تو خود مسبب ادامه تسخیر سفارت و جنگ بیحاصل و ماجراجویی اتمی بودی که باعث تحریم و اختلاسهای میلیاردی و بباد دادن میلیاردها پول شدی !

  • Majid

    «آقایانی که تعامل با دنیا را ذلت می‌دانند؛ بدانند که هر جا علم بود و ما نیاز داشتیم؛ باید برویم ارتباط برقرار کنیم (…) ما باید راهی برای تعامل با دنیا بازکنیم. عقل و شرع اجازه‌ این کار را می‌دهد. افراطی‌‌گری و خشکی هیچ‌وقت جواب نمی‌دهد.» بشنوید از مادر عروس! ببخشید از مادر فساد یا به عربی ام الفساد!

  • میثم

    البته درسته اینجوریه ولی مسولین نباید با این لحن اقرار کنن که تحریمها اثر داشته. خوب نیست...

  • mansour

    رفسنجانی ملئون،ما را چه باک؟؟؟ نهایت تحریم و اختلاس و غارت و کشتار و زندان مردم تحت ستم ایران یک شورش بی هدف مردمی، همچون انقلاب ۵۷ و دیکتاتوری از نوع دیگر است.لذا اخوند و طلبه و حزب ملایی است که باید دنبال سوراخ موش بگردد و یا با چادر زنانه از کشور بگریزند و زن و بچه خود را اسیر و دربدر کند.البته این عاقبت کار آخوند نیست،بلکه این احمق ها باید مثل صدام سگ پدر، از ترس آدمکشان یهودی ، امریکایی و وهابی(داعش) در سوراخ های زیرزمینی بپوسند!

  • mansour

    سر تا ته حرفهای این مفت خور دروغ و چاپلوسی بود.کلی گویی و مارمولک بازی لب کلام همه مفت خوران زالو صفت است. همین رفسنجانی پفیوز و عقبه مافایی اش با رمز (اگر امریکا شرکت نفت و بانک های ما را تهدید کند مردم باید هزینه بدهند و این به نفع نظام نیست!)به آمریکاییان  برای تشدید تحریمها چراغ سبز نشان دادند و امروز ،هم برای خامنه ای و نظام فاسد اسلامی و هم برای مردم تحت ستم مسلمان ایرانی اشک تمساح میریزند. مرگ بر باند مافیایی رفسنجانی و مرگ بر امریکا و انگل های چسبیده به آن(صهیونیسم،وهابیسم و عثمانیسم) در نزدن وطن پرستان و دمکراسی خواهان واقعی،سگ در خانه خامنه ای دیکتاتور بیشتر از مزدوران روسیه، امریکا ،استعمارگران اروپایی و صهیونیزم شرف دارد !  پاینده ایران و ایرانی مسلمان و غیر مسلمان و برقرار باد دمکراسی! خوابند وزیران و خرابند وکیلان ...................................... هنگام می و فصل گل و گشت چمن شد در بار بهاری تهی از زاغ و زغن شد از ابر کرم، خطه‌ی ری رشک ختن شد دلتنگ چو من مرغ قفس بهر وطن شد چه کجرفتاری ای چرخ چه بد کرداری ای چرخ سر کین داری ای چرخ نه دین داری، نه آیین داری ای چرخ بند دو از خون جوانان وطن لاله دمیده از ماتم سروقدشان، سرو خمیده در سایه گل بلبل ازاین غصه خزیده گل نیز چو من درغمشان جامه دریده چه کجرفتاری ای چرخ، بند سه خوابند وکیلان و خرابند وزیران بردند به سرقت همه سیم و زر ایران ما را نگذارند به یک خانه ویران یارب بستان داد فقیران زامیران چه کجرفتاری ای چرخ، بند چهار از اشک همه روی زمین زیر و زبر کن مشتی گرت از خاک وطن هست بسر کن غیرت کن و اندیشه ایام بتر کن اندر جلو تیرعدو، سینه سپر کن چه کجرفتاری ای چرخ، بند پنج از دست عدو ناله‌ی من از سر درد است اندیشه هر آنکس کند از مرگ، نه مرد است جان بازی عشاق، نه چون بازی نرد است مردی اگرت هست، کنون وقت نبرد است چه کجرفتاری ای چرخ، بند شش عارف ز ازل، تکیه برایام نداده‌است جز جام، به کس دست، چو خیام نداده‌است دل جز بسر زلف دلارام نداده‌است صد زندگی ننگ بیک نام نداده‌است چه کجرفتاری ای چرخ.