ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسن میردامادی آزاد شد

دبیر‌کل حزب منحل اعلام شده مشارکت، پس از گذراندن شش سال حبس، چند روزی هم به صورت غیرقانونی در زندان بوده است. او می‌بایست اردیبهشت ماه امسال از زندان آزاد می‌شد

محسن میردامادی، دبیرکل حزب منحل اعلام شده مشارکت و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم، از زندان  آزاد شد. تارنمای کلمه گزارش کرده است که این زندانی سیاسی اصلاح‌طلب، شامگاه سه‌شنبه ۲۶ خرداد ماه، از زندان اوین آزاد شده است.

میردامادی پس از گذراندن شش سال محکومیت خود، چند روزی هم به صورت غیرقانونی در حبس بوده است. او می‌بایست اردیبهشت ماه امسال از زندان آزاد می‌شد اما  دادستان تهران با ممانعت از اجرای قانون جدید مجازات اسلامی، مانع از این امر شد.

این در حالی است که ۲۲ اسفند ماه سال گذشته، ۲۶۸ نفر از فعالان مدنی و سیاسی، در نامه‌ای سرگشاده به رییس قوه قضاییه، خواستار اجرا شدن قانون جدید مجازات اسلامی، با هدف آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی شده بودند.

زهرا مجردی، همسر محسن میردامادی اما گفته است که "حتی بدون در نظر گرفتن عدم اجرای قانون مجازات اسلامی جدید، حکم شش ساله همسر او می‌بایست ۳۰ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسید."

کلمه مدعی شده که این نماینده سابق مجلس ایران و مدیر مسئول روزنامه نوروز، با یک خودروی متعلق به اطلاعات سپاه از زندان اوین آزاد شده است.

محسن میردامادی، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و در روز ۳۰ خرداد سال ۸۸ بازداشت شد. او یک هفته قبل از این تاریخ هم در جریان یورش به دفتر جبهه مشارکت در فردای روز برگزاری انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری در ایران، برای مدت کوتاهی بازداشت شده بود.

در خبری که در تارنمای کلمه منتشر شده، آمده است که طبق آخرین گزارش‌ها از زندان اوین، در حالی که قرار بوده است محسن میردامادی ۲۸ خرداد ماه آزاد شود، او را در اقدامی غیرمتعارف از بعد‌از‌ظهر روز دوشنبه ۲۵ خرداد به بند دو الف منتقل کرده‌اند و در اختیار حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرار داده‌اند و در نهایت به شکلی غیرمعمول و احتمالا برای جلوگیری از برگزاری مراسم استقبال از او در مقابل زندان اوین، در برابر خانه‌اش آزاد شده است.

میردامادی در دادگاه‌های "نمایشی" پس از انتخابات سال ۸۸ به اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب او را مجرم شناخت و در مجموع به شش سال حبس محکوم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.