ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلاف در ناتو بر سر افزايش موشک‌های ميان‌برد در اروپا

بر اساس اطلاعات نشريه آلمانی اشپيگل، آمريکا و ساير اعضای ناتو بر سر استقرار موشک‌های ميان‌برد با قابليت حمل کلاهک هسته‌ای اختلاف نظر دارند.

برنامه سلاح‌های اتمی روسيه و واکنش ایالات متحده آمريکا اين نگرانی را بوجود آورده است که بین اعضای ناتو اختلاف ایجاد شود.

پرچم ناتو در بروسل

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط نشريه آلمانی اشپيگل، آمريکا و ساير اعضای ناتو بر سر استقرار موشک‌های ميان‌برد که قابليت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، اختلاف نظر دارند.

پس از آنکه روسيه اعلام کرد در نظر دارد موشک‌های قاره‌پيما خود را افزايش دهد، آمريکا در حال بررسی گسترش سلاح‌های هسته‌ای خود در اروپا است.

آمريکا اعلام کرد اين اقدام روسيه برخلاف پيمان منع گسترش موشک‌های ميان‌برد است و بنابراين در نظر دارد موشک‌هايی که قابليت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند در بعضی از کشورهای اروپايی افزايش دهد. اين برنامه باعث نگرانی و اختلاف ساير اعضای عضو ناتو با واشنگتن شده است.

در ماه فوريه سال جاری ميلادی وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالی (ناتو) با هم ديدار و گفتگو داشتند. در اين ديدار وزرای دفاع آلمان و فرانسه اعلام کردند که مخالف واکنش متقابل ناتو در برابر اقدامات خلاف قرارداد روسيه هستند.

مقامات واشيگتن روسيه را متهم کرده‌اند که موشکهای R-۵۰۰ با برد ۵۰۰ کيلومتر و RS-۲۶ را که می‌تواند سراسر اروپا را طی کند آزمايش کرده است. کشورهای اروپايی عضو ناتو به اين ادعای آمريکا شک دارند، زيرا هيچکدام از سرويس‌های اطلاعاتی کشورهای اروپايی به اطلاعاتی که دولت آمريکا مدعی آن است دسترسی ندارند.

بريان مک کئون نماينده دولت در پنتاگون اعلام کرده بود که واشنگتن در نظر دارد تا پاسخی دهد که امنيت کشورش و هم پيمانان آمريکا را تأمين کند "و يکی از پاسخ‌ها گسترش موشک‌ها در اروپا است."

در دهه ۸۰ ميلادی آمريکا براساس يک قرارداد با اعضای اروپايی ناتو ۶۰۰ موشک ميانبرد در اروپای شرقی مستقر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.