ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۳هزار زنگ ناقوس در کلن به یاد ۲۳هزار پناهجوی قربانی

شامگاه جمعه صدها کلیسای کلن در ادای احترام به ۲۳ هزار پناهجویی که در مسیر فرار به اروپا جان باخته‌اند، ناقوس‌‌ نواختند. شهر کلن می‌خواهد میزبان شایسته‌ای برای آوارگان باشد.

شامگاه جمعه، صدها کلیسای کلن در ادای احترام به پناهندگانی که در مسیر فرار به اروپا جان باخته‌اند، ناقوس‌‌های خود را به صدا در آوردند. شهر کلن می‌خواهد میزبان شایسته‌ای برای آوارگان باشد.

از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون، بیش از ۲۳هزار پناهجو در تلاش ورود به اروپا و برای رسیدن به سرزمینی امن‌تر و بهتر جان باخته‌اند. اکثر این افراد در مدیترانه و به خاطر واژگونی کشتی‌ها و قایق‌های فرسوده غرق شده‌اند؛ تا ‌آنجا که مدیترانه از سوی نهادهای حقوق بشری «گورستان پناهجویان» نام گرفته است.

کلیسای کاتولیک کلن شامگاه جمعه ۱۹ ژوئن در بزرگداشت یاد این قربانیان، ناقوس‌های صدها کلیسا را هم‌زمان به صدا در آورد. ۲۳۰ کلیسای کوچک و بزرگ در این طرح شرکت کردند. مناسبت این اقدام، روز جهانی پناهجویان (۲۰ ژوئن) بود.

به گفته کاردینال ولکی از کلیسای اعظم کلن، هر زنگ ناقوس، ندایی نمادین از کودکان، مادران و پدرانی بود که در راه رسیدن به دنیایی بهتر جان باختند. مقامات کلیسای کاتولیک اعلام کرده‌اند که هدف از این اقدام‌، هشیار کردن سیاستمداران و فراخواندن سیاستگذاران به تعیین ساز و کاری است که راه ورود قانونی پناهجویان به اروپا را هموار سازد.

کاردینال ولکی مردم کلن را نیز برای اعلام همبستگی با پناهجویان به تجمع در مقابل میدان روبروی کلیسای اعظم (دم) دعوت کرده بود. این گردهمایی با سخنرانی، خاطره‌گویی پناهجویان و اجرای موسیقی همراه بود.

در اکسیونی که کلیسای کاتولیک کلن تحت نام «همسایگان جدید» به راه انداخته‌، قرار است هزاران دست‌بند بین مردم توزیع شود که روی آن به زبان‌های مختلف عبارت «خوش آمدید» نقش بسته است.

کلیسای کاتولیک کلن در صدد است به این طریق، لزوم حمایت شهروندان آلمان از پناهجویان را گوشزد سازد و روح همدردی آنها با آوارگان کشورهای دیگر را بیدار کند. شهر کلن به خارجی‌پذیری شهرت دارد و میزبان شایسته‌ای برای پناهجویان و آوارگان به شمار می‌رود.

آلمان اصلی‌ترین مقصد مهاجران و پناهجویان جهان است. تنها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۳۰ هزار نفر در فرار از ناامنی سیاسی و یا در جست‌وجوی زندگی بهتر به آلمان آمده‌اند. در میان کشورهای اروپایی، آلمان به نسبت جمعیت خود، مقام هشتم را در پذیرش پناهنده دارد. سوئد به نسبت جمعیت‌‌اش، اولین کشور است و پس از ‌آن هلند قرار دارد.

سازمان ملل به مناسبت روز جهانی پناهندگان، شمار پناهجویان و آوارگان درسال ۲۰۱۵ را بی‌سابقه خوانده است. کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، روز پنجشنبه ۱۸ ژوئن نسبت به افزایش بی‌سابقه تعداد آوارگان جهان هشدار داد. در پایان سال ۲۰۱۴ بیش از ۶۰ میلیون نفر در جهان بر اثر جنگ، درگیری‌های منطقه‌ای و مسائل سیاسی از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.