ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان صدا و سیما طرح «تفکیک جنسیتی» را اجرا کرد

بنابر این تغییرات، زنان تمام اتاق‌هايی که مسئوليت مديريت آنها با مردان است را ترک می‌کنند. راديو ورزش، اقتصاد و جوان از نخستین بخش‌های صدا هستند که این طرح در آن آغاز شده است.

در پی تحولات ساختاری در سازمان صدا و سیما پس از روی کار آمدن محمد سرافراز، رئیس جدید این سازمان، اکنون نوبت به جداسازی جنسیتی در این نهاد زیر نظر رهبر ایران رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، نرگس آبروانی، معاونت صدای سازمان صدا و سيمای ايران اخيراً بخش‌نامه‌ای صادر کرده که بنابر آن زنان و مردان همکار در این سازمان تفکيک جنسيتی خواهند شد.

بنابر این تغییرات، زنان تمام اتاق‌هايی که مسئوليت مديريت آنها با مردان است را ترک می‌کنند. اکنون مسئولان شبکه‌های مختلف راديو از جمله راديو ورزش، اقتصاد و جوان اجرای این پروژه را آغاز کرده‌اند.

سازمان صداوسيما در ايران پس از اتمام دوره عزت‌لله ضرغامی و معرفی محمد سرافراز به عنوان رئيس جديد در پانزدهم آبان ۱۳۹۳ دستخوش تحولات اساسی ساختاری شد و بسیاری از نیروهای آن که قرارداد موقت داشتند نیز این سازمان را ترک کردند.

چندی پيش با تصميم «شورای معاونين، شهرداران و سازمان‌ها» وابسته به دبيرخانه شورای شهرداران، کارمندان زن و مرد شهرداری تهران نيز تفکيک شدند. دانشگاه آزاد و ديوان عدالت اداری از دیگر نهادهایی‌اند که این طرح را اجرا کرده‌اند.

سیاست تفکیک جنسیتی در ایران، همواره مورد اعتراض فعالان مدنی و همچنین فعالان حقوق زنان بوده است. بسیاری از کسانی که به این جداسازی جنسیتی در برخی از حوزه‌های عمومی و به‌ویژه مدارس و دانشگاه‌های ایران معترض هستند، معتقدند که این مسئله کوششی برای حذف زن از عرصه عمومی است و افزون بر این روابط معمولی و پذیرفته شده زن و مرد را پیچیده و متشنج می‌کند.

این مشکل طی چند سال اخیر با اصرار بخش‌هایی از حکومت ایران بر گسترش دایره تفکیک جنسیتی پیچیده‌تر نیز شده است.

در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد سیاست تفکیک جنسیتی با شدت کم‌سابقه‌ای گسترش یافت و بیشتر فضاهای آموزشی و حتی رشته‌های تحصیلی را در بر گرفت. در این دوران بود که حتی طرح تفکیک جنسیتی مهدهای کودک نیز مطرح شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خبرهای نازه: سازمان صدا و سیما طرح «تفکیک جنسیتی» را اجرا کرد | کردستان نیوز

    […] سازمان صدا و سیما طرح «تفکیک جنسیتی» را اجرا کرد […]