ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رفسنجانی: روحانیت در معرفی احمدی‌نژاد مقصر است

رفسنجانی دوران احمدی‌نژاد را مثل مرض هاری خوانده و از روحانیت به‌خاطر حمایت و معرفی احمدی‌نژاد گله کرده است. شاخص‌ترین حامی احمدی‌نژاد خامنه‌ای بود که در اعتراضات ۸۸ نیز جانب او را گرفت.

رفسنجانی دوران احمدی‌نژاد را مثل مرض هاری خوانده و از روحانیت به خاطر حمایت و معرفی احمدی‌نژاد گله کرده است. شاخص‌ترین حامی احمدی‌نژاد خامنه‌ای بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به دزفول، به «ضربات بی‌سابقه‌ای» اشاره کرده که جامعه ایران در دوران احمدی‌نژاد متحمل شد. رفسنجانی با اذعان به تزلزل اخلاقی در جامعه گفته است: «دوران جنگ دوران مجاهدت بود و کارهای خلاف اخلاق خیلی زمینه‌ نداشت و شرایط به گونه دیگری بود، ولی کم کم وقتی که وارد مسائل دیگر شدیم رفته رفته به این روز رسیدیم و این ۸ سال دوره دولت سابق آن موج بزرگ را بلند کرد برای اینکه اخلاق را فرو بریزد و ضربه کاری خوردیم.»

رفسنجانی افزوده که آلودگی در جامعه ایران بود اما در آن هشت سال، مردم یکدفعه با "چیزهای عجیب و غریب و افراطـ‌کاری‌ها" مواجه شدند.

او در توضیح ریشه‌های بیکاری و مشکلات اقتصادی به تضادهای غیرقابل تصور در دوران احمدی‌نژاد اشاره کرده است: «هرچه ارز می‌خواستیم داشتیم. معنای داشتن ارز یعنی پشتوانه اسکناس. هرچه اسکناس می‌خواستند چاپ کردند. اصلا وقتی که دولت را تحویل گرفتند کمتر از صد هزار میلیارد تومان نقدینگی بود. وقتی که تحویل دادند بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی بود.»

عضو خبرگان با صراحت گفته که آن هشت سال مانند مرض هاری به جان جامعه افتاد و همه‌اش هم شعار بود: «مثلا می‌گفتند عصر ظهور امام زمان است. علنی نمی‌شود این حرف‌ها را زد اما هنوز هم می‌زنند... »

رفسنجانی روحانیت را در این حرف‌ها، در معرفی احمدی‌نژاد و حمایت از او مقصر دانسته و گفته که هنوز هم خیلی‌هایشان از این حمایت دست برنداشته‌اند.»

به نظر می‌رسد اشاره رفسنجانی در این زمینه متوجه مصباح یزدی باشد اما شاخص‌ترین فرد حامی احمدی‌نژاد، آیت‌الله خامنه‌ای بوده است. او حتی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ خرداد و در اوج تظاهرات اعتراضی مردم در جریان جنبش سبز عنوان کرد: «من البته در موارد متعددی با آقای هاشمی اختلاف‌نظر دارم، که طبیعی هم هست؛ ولی مردم نباید دچار توهم بشوند، چیز دیگری فکر کنند. البته بین ایشان و بین آقای رئیس جمهور از همان انتخاب سال ۸۴ تا امروز اختلاف‌نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمینه‌ مسائل خارجی اختلاف‌نظر دارند، هم در زمینه‌ نحوه‌ اجرای عدالت اجتماعی اختلاف‌نظر دارند، هم در برخی مسائل فرهنگی اختلاف‌نظر دارند؛ و نظر آقای رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است.»

سخنرانی رفسنجانی در اصل روز دهم خرداد انجام شده و مشروح آن با سه هفته تاخیر در پایگاه اطلاع‌رسانی او بازنشر شده‌اند. خبرگزاری‌هایی چون «تسنیم» این سخنان را با تیتر «دولت احمدی‌نژاد مثل هاری بود» منتشر کرده‌اند.

حرف‌های صریح رفسنجانی علیه احمدی‌نژاد در حالی بیان شده‌اند که مدیران و وزیران دوران احمدی‌نژاد با تشکیل جبهه‌ای به نام «یکتا» خود را برای ورود به صحنه سیاست و رقابت‌های مجلس نهم آماده می‌سازند.

این جبهه از سوی قائم‌مقام وزارت کشور غیرقانونی و غیرمجاز خوانده شده اما کامران دانشجو، وزیر سابق علوم و عضو شورای مرکزی«یکتا» روز یکشنبه ۳۱ خرداد اعلام کرد که این جبهه در صدد گرفتن مجوز و گشایش دفاتر استانی خود پس از اتمام ماه رمضان است. این جبهه روز ۲۵ خرداد نخستین همایش خود را برگزار کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میامی

    احمدی نژاد فتحعلی شاه دوم بود.بجای سرسره زنبازی سرسره اختلاس ودزدی رو پدیداورد.

  • بهنام

    مرگ بر همه روحانیئن فاسد حاکم در ایران به خصوص خامنه ای و رفسنجانی جنایتکار . به امید سرنگونی و نابودی نظام پوسیده اسلامی و برفراری دموکراسی واقعی و جدایی دین از سیاست .

  • فرهاد

    "رفسنجانی: روحانیت در معرفی احمدی‌نژاد مقصر است" روحانیت در چه چیز مقصر نیست؟ یک مشت آدمخوار جاهل، هرزه، و قطاع الطریق با حماقت و خیانت مملکت را به سمت نابودی بردند و هنوز هم ملت ملتفت نیست وضع چقدر خراب است.

  • neda

    احمدی نژاد نوچه خودت و دوستت رهبر است که موقع کودتا برایتان نقش بازی کرد.....

  • Majid

    و رفسنجانی خود به عنوان یک روحانی!؟! و به عنوان رئیس تشخیص مصلحت نظام به مصلحت در طی ۸ سال حکومت هاری احمدی نژاد هیچ صدایی ازشان بعنوان اعتراض در نمیامد!!!