ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۷۰ درصد از مردم سیستان و بلوچستان زیر خط مطلق فقر هستند»

نماینده خاش در مجلس: استان سیستان و بلوچستان در سال‌های ۶۵، ۷۵ و ۸۵ از نظر میزان توسعه‌نیافتگی میان استان‌های ایران در رتبه ۳۱ قرار داشت.

به گفته نماینده خاش در مجلس ایران، بیش از ۷۰ درصد از مردم سیستان و بلوچستان زیر خط مطلق فقر زندگی می‌کنند.

استان سیستان و بلوچستان از نظر میزان توسعه نیافتگی میان استان‌های ایران در رتبه ۳۱ قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا پشنگ، نماینده خاش، امروز سه‌شنبه دوم تیرماه در مجلس درباره وضعیت توسعه‌نیافته استان سیستان و بلوچستان سخن گفت.

او اعلام کرد که استان سیستان و بلوچستان در سال‌های ۶۵، ۷۵ و ۸۵ خورشیدی از نظر میزان توسعه‌نیافتگی میان استان‌های ایران در رتبه ۳۱ قرار داشت.

به گفته پشنگ بر اساس سرشماری سال‌های ۸۵ و ۹۰ خورشیدی شواهد نشان می‌دهند که شکاف توسعه‌ای استان سیستان و بلوچستان با سایر مناطق کشور بیشتر شده است.

او گفت بر پایه آمار سال ۹۰ بیکاری در این استان بسیار بالا بوده و با این‌که ۵۱ درصد ساکنان این استان را روستائیان تشکیل می‌دهند اما درآمد این استان کمتر از یک درصد تولید ناخالص ملی است. همچنین دو سوم مردم سیستان و بلوچستان از داشتن آب آشامیدنی محروم‌اند؛ تنها۵۰ درصد از محصلان به تحصیل ادامه می‌دهند؛ و حدود ۲۰۰ هزار نفر از تحصیل بازمانده‌اند.

نماینده خاش در مجلس از سهم پایین استان سیستان و بلوچستان در اداره امور سیاسی و اقتصادی کشور حرف زد و گفت از این نظر این استان جزء ۱۲ استان عقب‌مانده ایران است.

حمیدرضا پشنگ گفت: «عقب‌ماندگی‌های استان سیستان و بلوچستان حاصل تبعیض، فراموشکاری و در حاشیه قرار گرفتن مردم استان است و توسعه زمانی پایدار می‌شود که حدود تبعیض‌های منطقه‌ای، قومی، نژادی، جنسیتی و... تمامی جوانب زندگی فردی و اجتماعی را در برگیرد.»

فقر، بیکاری، بحران آب و بحران‌های زیست محیطی دیگر، درگیری و ناامنی بخشی از معضلات این استان را تشکیل می‌دهند که بسیاری از اهالی این استان را مجبور به ترک این منطقه کرده است.

در بهمن‌ماه سال گذشته، حسن خدری، امام جمعه شهرستان زهک گفته بود ۹۰ درصد مردم در سیستان و بلوچستان زیر خط فقر هستند.

سیستان و بلوچستان افزون بر فقر شدید یکی از ناامن‌ترین استان‌های ایران است و در طول سال بارها خبرهایی از درگیری نیروهای دولتی ایران و گروه‌های مسلح از این استان می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Marshal

    هر شهروندِ آگاهِ ایرانی که امروز، دغدغهٔ مسائل و موضوعات بسیار حسّاس و بسیار بسیار حیـــــاتی همچون ممنوع التصویر شدن خاتمی و لغـــوِ کنســـــرتِ فلان مطرب و خواننده و ... مواردی از این دست را در سر دارد؛ نماد عینی و عملیِ یک انسان بسیار با غیرت و بی نهایت شرافتمند و درستکاریست که در مقابل چشمانش،به مادر و خواهر و همسر و فرزندانش تجــــــاوز میشــــــود و او در کمال خونسردی و متانت ، به عدم مرغوبیت و غیر اِستاندارد بودنِ کاندومِ مصرفیِ متجاوزین،فقط ابراز گلایه میکند. یعنی حتی معترض هم نیست و صرفاً بواسطة حصول اطمینان از رسیدن گلایه هایش به گوش متجاوزین ارضاء شده ، آرامش پیدا میکند. مگر داشتن مدنیت و انجام فعالیتهای مدنی ، چیزی به غیر از اینهاست؟!

  • مصطفی

    آهای مردم تا کی باید منتظر معجزه باشیم

  • علی

    تیم ملی والیبال ایرات وقتی به قهرمانی جهان رسید و با رکورد اعدامی جهانی یکسان شد،وضع سیستان و بلوچستان هم 7% بهتر می شود.