ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مظنون بازداشت‌شده در اصفهان معلوم نیست عامل اسیدپاشی باشد

احمد خسروی وفا، رئيس کل دادگستری اصفهان خبرهای منتشرشده درباره اعتراف «مظنون اسیدپاشی» در اصفهان را رد کرد و گفت پرونده در حال بررسی است و هنوز نمی‌توان به یقین در این‌باره چیزی گفت.

احمد خسروی وفا، رئيس کل دادگستری اصفهان خبرهای منتشرشده درباره اعتراف «مظنون اسیدپاشی» در اصفهان را رد کرد و گفت پرونده در حال بررسی است و هنوز نمی‌توان به یقین در این‌باره چیزی گفت.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) رئيس کل دادگستری اصفهان امروز، سه‌شنبه دوم تیرماه گفت: «مظنون دستگيرشده در رابطه با پرونده اسيدپاشی اصفهان به‌عنوان متهم در حال بازجويی است و اين پرونده هنوز به قطعيت نرسيده است.»

هفته گذشته حسین علیزاده وکیل سمیه مثماریان، مینا آزاده و مرضیه ابراهیمی، سه تن از قربانیان اسیدپاشی از دستگيری فردی خبر داد که گفته می‌شد عامل اصلی اسيدپاشی است اما اين موضوع همچنان در حد گمانه‌زنی باقی‌ست و به‌طور رسمی تأیید نشده است.

خبرگزاری تسنیم نيز خبری مبنی بر اعتراف فرد دستگيره منتشر کرد اما صحت این خبر نیز تأیید نشده است.

احمد خسروی وفا گفت: «هرگونه اظهارنظر در اين زمينه بايد از سوی دادگستری اصفهان انجام شود.»

سرهنگ ستار خسروی، رئيس پليس آگاهی استان اصفهان نيز به ایرنا گفته است: «تاکنون مظنونان زيادی در اين ارتباط دستگير شده‌اند ولی هيچ‌يک به‌صراحت به اين جرم اعتراف نکرده و شواهد نيز بيانگر اين امر نيست.»

او گفت پليس کماکان در حال بررسی پرونده و در تلاش برای شناسايی و دستگيری عامل اسيدپاشی است.

سرهنگ جهانگير کريمی، معاون فرماندهی انتظامی استان اصفهان نيز تأکید کرده است که پرونده اسیدپاشی هنوز به قطعيت نرسيده و خبر دستگيری فردی که به‌طور قطعی ثابت شده باشد عامل اسيدپاشی است درست نيست.

اسیدپاشی‌ به روی زنان در اصفهان، در مهرماه سال ۹۳، هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» تلقی می‌شود، دانستند.

خبرهای غیررسمی از قربانی‌شدن ۱۵ تن در این اسیدپاشی‌ها حکایت داشتند اما خبرگزاری‌های رسمی ایران این قربانیان را چهار نفر عنوان کردند که یکی از آن‌ها جان سپرد.

در پی بازتاب گسترده خبر اسیدپاشی‌ها در اصفهان مقامات حکومتی ایران همواره سعی در محدود نشان دادن آن داشته و مدام از «عامل» این اسیدپاشی‌ها سخن می‌گویند و نه احتمالاً «عوامل» آن.

از آن زمان تاکنون نیز بارها رسانه‌های ایران از بازداشت «مظنون اسیدپاشی» خبر داده‌اند اما بعد معلوم شده که چنین شخصی دستگیر نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.