ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر آموزش و پرورش بار دیگر از مجلس رأی اعتماد گرفت

جلسه استيضاح علی‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش ایران در مجلس برگزار شد و پس از سخنان نمايندگان موافق و مخالف استيضاح، او بار دیگر رأی اعتماد مجلس را به‌دست آورد.

جلسه استيضاح علی‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش ایران در مجلس برگزار شد و پس از سخنان نمايندگان موافق و مخالف استيضاح، او بار دیگر رأی اعتماد مجلس را به‌دست آورد.

علی‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش ایران در جلسه استيضاح مجلس

جلسه استيضاح وزير آموزش و پرورش روز چهارشنبه سوم تیرماه برگزار شد و از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر، ۷۶ نفر با استیضاح موافق، ۱۶۷ نفر مخالف و ۱۳ نفر ممتنع بودند.

بدین ترتیب علی‌اصغر فانی در سمت دولتی خود باقی ماند.

محور استیضاح وزیر آموزش و پرورش توسط نمایندگان مجلس «معيشت فرهنگيان، اجرای سند تحول، مباحث آموزشی، دانشگاه فرهنگيان و ‌انتصابات سياسی در وزارت آموزش و پرورش» اعلام شده بود.

در جلسه استیضاح، ۹ نماينده موافق استيضاح جبار کوچکی‌نژاد، نادر قاضی‌پور، مهدی موسوی‌نژاد، حامد قادر مرزی، فرهاد بشيری، محمدسعيد انصاری، محسن عليمردانی، محمود شکری و احمد آريايی‌نژاد سخنرانی کردند و سپس علی‌اصغر فانی از عملکرد خود در ۲۲ ماه گذشته سخن گفت و در ادامه غلامرضا تاجگردون و غلامرضا مصباحی مقدم به دفاع از فانی پرداختند.

پیش از این ۱۵ نماينده از ۶۴ نماينده امضا‌کننده درخواست استيضاح وزير آموزش و پرورش امضای خود را پس گرفته بودند. آن‌ها در نامه‌ای خطاب به هيأت رئيسه مجلس گفتند با توجه به «مذاکرات و تعامل انجام شده با وزير و معاونانش» و «حل مشکلات مورد نظر» انصراف خود را اعلام می‌کنند. در روز قبل از جلسه استیضاح نیز گروهی از نمایندگان امضای خود را پس گرفته بودند.

طی دو سالی که از عمر دولت یازدهم و وزارت علی‌اصغر فانی می‌گذرد، این چندمین بار است که طرح استیضاح وزیر آموزش ‌و ‌پرورش در مجلس مطرح شده است. برای نمونه یک بار در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳ و بار دیگر در دی‌ماه همین سال این موضوع مطرح شده بود. فانی دو بار از مجلس کارت زرد گرفته بود.

برخی استیضاح وزیر آموزش و پرورش را «سیاسی» و در چارچوب اختلافات مجلس و دولت حسن روحانی ارزیابی می‌کردند.

با این حال در ماه‌های گذشته اعتراضات گسترده معلمان در شهرهای مختلف ایران نشان از نارضایتی آن‌ها از وضعیت موجود بود.

علی‌اصغر فانی در آبان‌ماه ۱۳۹۲ برای صدارت بر وزارت آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد گرفته بود.

او معاون آموزش و پرورش در دولت محمد خاتمی و همچنین رئیس ستاد فرهنگیان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نیز بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.