ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بخشی از ورزشگاه امجدیه به مرکز تجاری تبدیل می‌شود

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از تغییر کاربری ۲۰ درصد ورزشگاه امجدیه (شیرودی) به مجموعه تجاری بنا بر تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران، خبر داد.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از تغییر کاربری ۲۰ درصد ورزشگاه امجدیه (شیرودی) به مجموعه تجاری بنا بر تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تارنمای تابناک، مصطفی مدبر، رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفته است: «سعی کردیم با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران ۲۰ درصد از این مجموعه (امجدیه) را که در جنب خیابان مفتح قرار دارد تغییر کاربری داده و به صورت تجاری تبدیل کنیم و سایر بخش‌ها را ضمن بازسازی و بهینه‌سازی کاری کنیم تا مجموعه‌های دیگری در آن احداث شود.»

او گفت برآورد هزینه این اقدام هنوز مشخص نیست اما شهرداری تهران هم مایل است که چنین کاری در ورزشگاه شیرودی انجام شود.

استادیوم امجدیه در مرکز شهر تهران قرار دارد و نزدیک به ۹۰ سال از عمر ساخت آن می‌گذرد. این مجموعه قدیمی‌ترین ورزشگاه تهران است.

به گفته رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برخی قسمت‌های امجدیه پوسیده شده و حتماً باید تغییر کند و نمی‌توان آن‌ها را به عنوان آثار باستانی حساب کرد. به گفته مدبر «با بودجه کمی که وجود دارد نمی‌توان شیرودی را بازسازی کرد.» این مقام مسئول، بازسازی این ورزشگاه قدیمی را منوط به توافق با شهرداری تهران دانسته است.

ورزشگاه امجدیه در سال ۱۳۰۶ خورشیدی، ۱۰ سال پیش از آنکه فدراسیون فوتبال ایران تأسیس شود در باغ اهدایی امجدالسلطنه برپا شد. امجدیه به طور رسمی در سال ۱۳۱۸ افتتاح شد و بدل به یک مجموعه کامل ورزشی گردید. این استادیوم تقریباً برای همه رشته‌های ورزشی سالن تخصصی دارد و شامل دو استخر سرپوشیده و یک استخر روباز استاندارد مسابقات است. همچنین دو زمین فوتبال، زمین تنیس، سالن تمرین و مسابقه کشتی، کاراته و بوکس از دیگر امکانات این مجموعه است.

ورزشگاه امجدیه پس از انقلاب ۱۳۵۷ به نام علی‌اکبر شیرودی، خلبان هوانیروز ارتش که در جنگ ایران و عراق کشته شد، تغییر نام داد.

امجدیه تا قبل از ساخت ورزشگاه آزادی اصلی‌ترین ورزشگاه ایران بود و بازی‌های خانگی تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های پرطرفدار تاج (استقلال) و پرسپولیس در آن برگزار می‌شد.

با ساخت ورزشگاه آزادی در غرب تهران و به واسطه قرار داشتن امجدیه در مرکز پایتخت، مسئولان دیگر اجازه ندادند بازی مهم فوتبال در آن برگزار گردد. از آن پس بدل به یک ورزشگاه دوومیدانی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    اقایان زممینخوار از اوین و امجدیه دست بکشند. بهترین کار مرمت این ورزشگاه برای بازی رده های پایه میباشد.....