ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج جدید ریزگردها وضعيت هوای کرمانشاه را بحرانی کرد

موج جدید گرد و غبار که از ظهر روز چهارشنبه وارد استان کرمانشاه شده است هوای شهر کرمانشاه را در شرايط بحرانی قرار داده است.

موج جدید گرد و غبار که از ظهر روز چهارشنبه وارد استان کرمانشاه شده است هوای شهر کرمانشاه را در شرايط بحرانی قرار داده است.

سعيد دزفولی، رئيس اداره امور آزمايشگاه اداره کل محيط زيست استان کرمانشاه روز پنج‌شنبه ۴ تیرماه به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت: «ميانگين غلظت گرد و غبار کرمانشاه به ۷۱۰ ميکروگرم بر مترمکعب هوا رسيد که اين آلودگی چهار برابر حد استاندارد و بيانگر وضع بحران است.»

مقدار ريزگردها در هوای هر شهر تا ۱۰۰ ميکروگرم بر مترمکعب طبيعی است از ۱۰۰ تا ۲۵۰ ميکروگرم شرايط هشدار و از اين مقدار تا ۳۵۰ ميکروگرم بر مترمکعب در وضع اضطرار و از اين ميزان بيشتر هوا در وضع بحران قرار می‌گیرد.

دزفولی افزود: «پيک غلظت گرد و غبار هوای شهر کرمانشاه طی هشت ساعت گذشته بين ساعت يک تا دو بامداد اتفاق افتاد که اين ميزان به ۸۳۹ ميکروگرم بر مترمکعب هوا رسيد.»

به‌گفته رئيس اداره امور آزمايشگاه اداره کل محيط زيست استان کرمانشاه آخرين اندازه‌گيری صورت گرفته که ساعت ۸ و ۳۰ دقيقه صبح امروز (پنج‌شنبه) انجام گرفت نشان می‌دهد که ميزان غلظت موجود در ذرات هوا به ۶۷۵ ميکروگرم بر مترمکعب هوا رسيده بود.

سعيد دزفولی پيش‌بينی کرد که اين وضعيت تا عصر پنج‌شنبه و با مقدار شدت کمتری ادامه يابد.

در سال جاری، وضعیت هوای کرمانشاه در فروردين‌ هفت روز و در ارديبهشت هشت روز در شرايط هشدار قرار گرفت. همچنین در خردادماه کرمانشاه چهار روز هوای غيراستاندارد داشت که سه روز آن در وضع هشدار و يک روز هم در وضع اضطرار بود.

در سال گذشته مجموع روزهای ناسالم کرمانشاه به ۲۴ روز رسيد که ۲۲ روز آن در وضع هشدار، يک روز در وضع اضطرار و يک روز هم در وضع بحران قرار داشت.

بهمن‌ماه سال گذشته میزان غلظت گرد و غبار در برخی شهرهای استان خوزستان به ۶۶ برابر حد مجاز رسید و اعتراضاتی را در بر داشت. مردم در تجمع‌های اعتراضی خواهان رسیدگی دولت به مسأله ریزگردها شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.