ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۸ کشته در حمله تروریستی به توریست‌ها در شمال تونس

حمله به دو هتل در شهر ساحلی «سوسه» در شمال شرقی تونس دستکم ۲۷ کشته برجای گذاشت. مهاجمان دو نفر بودند که یکی از آنها جزء کشتگان است.

حمله به دو هتل در شهر ساحلی «سوسه» در شمال شرقی تونس دست‌کم ۳۸ کشته برجای گذاشت. مهاجمان دو نفر بودند که یکی از آنها جزء کشته شدگان است. در خبرهای اولیه شمار قربانیان ۱۹ نفر قید شده بود که به تدریج به ۲۸ و سپس به ۳۷ نفر رسید.

دست‌کم ۳۸ نفر در حمله‌ای تروریستی به دو هتل در شهر «سوسه» کشته شده‌اند. عامل حمله و چند گردشگر خارجی از جمله شهروندان بریتانیایی و آلمانی در میان کشتگان هستند.  این حمله بعد از ظهر جمعه ۲۶ ژوئن، توسط دو مهاجم و با به رگبار بستن مسافران انجام گرفت.

هنوز خبری در باره هویت مهاجمان و انگیزه آنها منتشر نشده است.

رسانه‌های تونسی گفته‌اند بیشتر قربانیان این عملیات تروریستی گردشگران بریتانیایی و آلمانی بوده‌اند. قربانیان در ساحل اطراف هتل «امپریال مرحبا» هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

گردشگران در تونس در ماه مارس نیز هدف حملات تروریستی بودند. در ماه مارس ۲۰۱۵ نیز مهاجمان به روی بازدیدکنندگان موزه معروف باردو در پایتخت تونس آتش گشوده و ۲۰ نفر را کشتند.

سوسه، سومین شهر بزرگ تونس است و در ۱۳۰ کیلومتری جنوب پایتخت قرار دارد. این شهر در کنار جربا، از محبوب‌ترین مناطق تفریحی گردشگران اروپایی محسوب می‌شود. سواحل پهناور و منطقه‌ای که یونسکو آن را جزء میراث فرهنگی جهانی ثبت کرده، از جاذبه‌های این شهر هستند.

در طول سواحل سه کیلومتری سوسه، هشتاد هتل قرار گرفته‌اند که پذیرای ۴۰ هزار میهمان هستند. در اکتبر سال ۲۰۱۳ نیز در یکی از این هتل‌ها حمله‌ای انتحاری صورت گرفت که ناکام ماند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.