ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۲۳ سال زندان برای معترضان به حمله به بند۳۵۰ اوین

شش نفر از شرکت‌کنندگان در تجمع مقابل دفتر ریاست جمهوری در سال گذشته که در اعتراض به ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین موسوم به پنجشنبه سیاه صورت گرفت، مجموعاً به ۲۳ سال و ۹ ماه زندان محکوم شدند.

شش نفر از شرکت‌کنندگان در تجمع مقابل دفتر ریاست جمهوری در اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۳، که در اعتراض به ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین موسوم به پنجشنبه سیاه صورت گرفت، در مجموع به ۲۳ سال و ۹ ماه زندان محکوم شدند. این رأی توسط قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران صادر شده است.

یکی از تجمعات خانواده‎های زندانیان سیاسی در مقابل دادگستری

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، در بهمن‌ماه سال گذشته، با برگزاری تنها یک جلسه برای رسیدگی به پرونده این شش نفر و بدون دادن وقت دفاع و بدون حضور وکیل، آن‌ها را مجموعاٌ به ۲۳ سال و نه ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

از میان این هفت نفر میلاد پورعیسی به شش سال و سه ماه و باقی افراد هر کدام به سه سال و نیم حبس محکوم شدند.

میلاد پورعیسی، روزنامه‌نگار، به هرانا گفته است «خود من به همراه دو نفر دیگر توسط سپاه بازداشت شدیم، بیشتر تمرکزشان بر این بود که چرا ما که هیچ نسبتی با زندانیان نداریم در تجمع حاضر شدیم، همراهان من را منتقل کردند به اوین و من به دلیل شرایط بد جسمی و ضایعه نخاعی که داشتم آزاد شدم و بعد از چند روز مجدداً بازداشت شدم و خانه‌ام تفتیش شد، در بازجویی‌ها کوچک‌ترین مسائل از جمله سابقه خانوادگی، دفترچه یادداشت مادرم، عوض شدن رمزعبور فیسبوک پس از بازداشتم از سوی خانواده و همه این مسائل مطرح می‌شد، بعد از مدتی به قید کفالت ۵۰ میلیونی آزاد شدم و متوجه شدم هفت نفر آن روز بازداشت شدند و بعداً هم وقتی‌که برای ابلاغ حکم به شعبه ۱۵ مراجعه کردیم با چند نفرشان ملاقات کردم.»

به گفته پورعیسی به جز این شش تن که طی یک پرونده و دادگاه مشترک محاکمه شدند، یک نفر دیگر نیز از بازداشت‌شدگان آن روز پرونده‌اش با اتهاماتی مشابه ولی به‌طور جداگانه رسیدگی شده است.

میلاد پور عیسی در حالی به شش سال و سه ماه حبس محکوم شده است که تنها اتهام او در این پرونده اجتماع و تبانی است و اشد مجازات این جرم بنا بر قانون ۵ سال است.

این پرونده ابتدای سال جاری به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد و در شرایطی که مسئولان دادگاه تجدیدنظر تأکید کرده بودند، حکم نهایی شش ماه بعد صادر خواهد شد، خبرها از صدور حکم از سوی این دادگاه بدون دادن هرگونه فرصتی برای دفاع به متهمان، حکایت می‌کند.

دادگاه تجدیدنظر، به رغم پیگیری متهمان و خانواده‌های آن‌ها، به بهانه این‌که حکم انشا نشده است، تاکنون از اعلام حکم نهایی خودداری کرده است.

در روز پنج‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه، در حمله مأموران امنیتی به بند ۳۵۰ زندان اوین، بیش از ۳۰ زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و گروهی از آن‌ها نیز به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

در پی آن جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی این بند همراه با گروهی از فعالان سیاسی – مدنی و مردم، در چندین نوبت دست به تجمع اعتراضی زدند و گروهی از زندانیان سیاسی نیز اعتصاب غذا کردند.

تجمع مقابل مجلس و دادستانی کل کشور هیچ بازداشتی به همراه نداشت. در تجمع مقابل دفتر ریاست جمهوری شش نفر از شرکت‌کنندگان از سوی سپاه پاسداران، دستگیر شدند. تمامی این بازداشت‌شدگان به بند ۲ الف زندان اوین که تحت مدیریت سپاه اداره می‌شود، منتقل شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.