ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش دولت برای تغییر در شیوه برگزاری انتخابات مجلس

وزیر کشور ایران، از تلاش هیأت دولت برای تدوین و تصویب لایحه استانی شدن انتخابات و ارائه آن به مجلس خبر داد. سخنگوی وزارت کشور نیز از رایزنی با شورای نگهبان برای تغییر در شیوه برگزاری انتخابات خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، از تلاش هیأت دولت برای تدوین و تصویب لایحه استانی‌شدن انتخابات و ارائه آن به مجلس خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رحمانی فضلی اظهار امیدواری کرده است که لایحه دولت در این رابطه تا زمان برگزاری انتخابات مجلس تعیین و تکلیف شود. به گفته این مقام مسئول لایحه دولت درباره انتخابات مجلس، جامع‌تر و کامل‌تر از طرح مجلس در مورد استانی شدن انتخابات پارلمان است.

به گفته وزیر کشور ایران سعی شده است که لایحه استانی شدن انتخابات هم‌راستا با سیاست‌های کلی تدوین شده انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد.

رحمانی فضلی با اعلام اینکه وزارت کشور و دولت هماهنگی‌های لازم را با مجلس برای تدوین لایحه انتخابات انجام داده است، از مشارکت اعضای کمیسیون شوراهای مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی از نمایندگان در تدوین این لایحه خبر داد.

به گفته رحمانی فضلی «دولت نسبت به طرح اولیه استانی شدن انتخابات مجلس مخالف بود، اما سپس اصلاحاتی در این بخش صورت گرفت که در نهایت نظر دولت به آن مثبت شد.»

همچنین سخنگوی وزارت کشور از رایزنی این وزارتخانه با شورای نگهبان برای تغییر در شیوه برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: «در صورت موافقت شورای نگهبان شاهد تغییراتی در شیوه برگزاری انتخابات خواهیم بود.»

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور ایران گفت برخی از مدیران وزارت کشور در سطح استاندار و معاون استاندار برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس استعفا داده‌اند و در این زمینه «تاکنون وزیر کشور با استعفای استاندار قم و معاون سیاسی این استانداری موافقت کرده است.»

به گفته سخنگوی وزارت کشور طبق قانون، داوطلبان شرکت در انتخابات می‌توانستند تا سوم تیرماه استعفاهای خود را تقدیم کنند و وزیر کشور نیز طبق حق قانونی می‌تواند با این استعفاها مخالفت و یا موافقت کند که هنوز نظر وزیر در مورد استعفاهای دیگر اعلام نشده است.

سخنگوی وزارت کشور  همچنین گفت «هرگونه تغییر در شیوه برگزاری انتخابات نیاز به موافقت شورای نگهبان به‌عنوان ناظر قانونی انتخابات دارد».

پیشتر تمام طرح‌های قبلی برای استانی کردن انتخابات مجلس با ایراد‌های چون «مغایرت با موازین شرع» یا «مغایرت با قانون اساسی» از سوی شورای نگهبان رد شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    آیا شرکت در انتصابات مهندسی شده نظام یک حق است؟ آیا شرکت در انتصابات نظام با بستن چشم بر حقوق هموطنان دیگر اندیش که مخالف استبداد هستند و حق شرکت در انتخابات را ندارند بیان مبارزه با استبداد است؟ آیا در استبداد با شرکت در انتصابات مهندسی شده توسط استبداد قادر به تغییری هستیم؟ آیا میدانیم رای دادن نشان چه حقی‌ است؟ رای دادن بیان حق تعیین سرنوشت و ولایت است! در کشورهایی که ملتها از این حق خود آگاه هستند، سعی‌ میکنند بین افراد لایق بهترینها را برای برنامه‌هایی‌ که با آنها موافق هستند برگزینند! آیا این حق را ملت ایران دارد؟ نه! طبق قانون اساسی‌ ولایت و تعیین سرنوشت برای خود و وطن بصورت مطلقه با فقیه است! پس اگر این حق را نداریم با رای دادن چه چیز را بیان می‌کنیم؟ می‌گوئیم از حقوق خود به عنوان انسان و شهروند ناآگاهیم! و بنابراین در انتصابات مهندسی شده به وسیله بیت "رهبر" و سران نظام استبداد ولایت مطلقه فقیه، بازیچه آنها می‌شویم! جالب است! زمان شاه هم همینطور بود!! عده ای آن زمان فکر میکردند انتخابات بین دو حزب ایران نوین و مردم حقیقی‌ است!! و با اینکه می‌دیدند دیگر اندیشان حق داشتن حزب و شرکت در انتخابات را ندارند! با بستن چشمها و دلها! با استبداد خود را تطبیق میدادند و در انتصابات شرکت میکردند! این خود سانسوری ادامه داشت تا روزی که شاه برای توجیه تاسیس حزب رستاخیز و تک حزبی گفت: نمیشود هر بار از حزب مردم بخواهیم به نفع حزب ایران نوین ببازد و با تک حزبی این مساله حل میشود! باید اول حقوق خود به عنوان انسان و شهروند را بشناسیم تا عمل برای مبارزه معنی‌ پیدا کند! تا بفهمیم، نه به استبداد گفتن، یعنی‌ چی‌! بفهمیم معنی‌ آن خانه نشینی نیست مگر وقتی‌ نظام مجبور کند! تبلیغ حقوق انسان ، شهروند و طبیعت است ! استبداد مروج بت زورپرستی است در اشکال ، دروغ، تهمت، توهین، خشونت،.. باید با نه گفتن به استبداد بت زورپرستی را شکست و از زورپرستی دوری کرد! فهمید که اختلاف نظر یک حق است نه یک جرم! و احترام دارد! شاد باشید. حمید

  • faryad

    تا موقعیکه مصباح ریس انتخابات است ٬ اینها تلاش بیهوده است ....