ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پدر مصطفی عزیزی هنگام ملاقات با پسرش در اوین سکته کرد

پدر مصطفی عزیزی، نویسنده و هنرمند زندانی در زندان اوین، هنگام اولین ملاقات با پسرش دچار سکته مغزی شد.

پدر مصطفی عزیزی، نویسنده و هنرمند زندانی در زندان اوین، هنگام اولین ملاقات با پسرش دچار سکته مغزی شد.

مصطفی عزیزی

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پدر مصطفی عزیزی تاکنون به دلیل بیماری و کهولت سن، موفق به ملاقات با فرزندش نشده بود. او روز چهارشنبه سوم تیرماه / ۲۴ ژوئن، هنگام اولین ملاقات با پسرش به دلیل فشار و استرس دچار سکته مغزی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

به گفته یکی از نزدیکان مصطفی عزیزی با توجه به پله‌های سالن ملاقات و این‌که پدر آقای عزیزی نمی‌توانسته از پله بالا برود، برای ملاقات به شکل حضوری هماهنگی به عمل آمده بود اما با بدقولی مسئولان زندان این امر انجام نشده و در نتیجه استرس وارده به پدر آقای عزیزی او سکته‌ی مغزی کرده و به بیمارستان منتقل می‌شود.

مصطفی عزیزی، ۵۳ ساله، نویسنده مجموعه داستان «من ریموند کارور هستم» و از سال ۱۳۶۵ سردبیر برنامه‌های علمی و آموزشی رادیو ایران بود. سال ۱۳۶۹ به تلویزیون رفت و مدیر واحد انیمیشن کامپیوتری شد. مدیریت گروه مهندسی نرم‌افزار صدا و سیما هم در آن زمان بر عهده او بود. همکاری او با تلویزیون به عنوان تهیه‌کننده نیز از همین زمان آغاز شد. او در دهه ۷۰ و ۸۰ خورشیدی، مسابقه «تلاش» و مجموعه تلویزیونی «مسافر» و «راه بی‌پایان» را برای تلویزیون دولتی ایران تهیه کرد که از برنامه‌های پربیننده آن زمان بودند.

عزیزی که از سال ۲۰۱۰ به کانادا مهاجرت کرده بود، روز ۱۲ بهمن سال ۹۳، حدود یک ماه پس از بازگشت به ایران برای دیدار با خانواده‌اش، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

مصطفی عزیزی، روز ۱۱ خرداد امسال در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» محاکمه و به ۸ سال زندان محکوم شد. عزیزی هم اکنون در بند ۸ زندان اوین در انتظار حکم قطعی دادگاه به سر می‌برد.

مصطفی عزیزی، از بیماری‌های دیابت، قلب و رماتیسم رنج می‌برد و اواخر فروردین‌ماه برای ساعاتی به بهداری زندان اوین منتقل شده بود.

انجمن قلم کانادا و سازمان عفو بین‌الملل در آستانه محاکمه مصطفی عزیزی با راه‌اندازی یک کارزار حمایتی، آزادی فوری او را از مقامات جمهوری اسلامی خواستار شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.