ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راه‌اندازی نخستين مرکز نگهداری از دختران فراری در تهران

علی ربيعی، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران خبر داده که نخستين مرکز نگهداری از دختران فراری به‌زودی در تهران راه‌اندازی می‌شود.

علی ربيعی، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران خبر داده که نخستين مرکز نگهداری از دختران فراری به‌زودی در تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، رييعی ابراز اميدواری کرده که مراکز نگهداری از دختران فراری بیشتری با حمايت «خيرين» در کشور راه‌اندازی شود.

او گفته که چون جايی برای دختران فراری پيش‌بينی نشده، «آن‌ها به‌ ناچار به افرادی پناه می‌برند که صلاحيت نداشته و به همين دليل مورد سوء‌استفاده قرار می‌گيرند.»

«تن‌فروشی و سوء استفاده جنسی» سرنوشتی است که وزير رفاه می‌گويد در انتظار دختران فراری است که مرکزی برای حمايت از آن‌ها وجود نداشته باشد.

به گفته ربيعی «دختران زيادی به دليل اختلاف‌های ساده نظير اجبار در ازدواج، تفاوت ارزش‌های بين نسلی و عشق‌های مجازی از خانه فرار می‌کنند.»

او اما آماری در مورد دختران فراری ارائه نداد و تنها گفت که «آمار مشخصی از اين دختران موجود نيست زيرا تمام دختران فراری شناسايی نمی‌شوند.»

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که سن دختران فراری در ايران به ۱۲ سال رسيده است.

حبيب‌الله مسعودی‌فريد، معاون امور اجتماعی بهزيستی اسفندماه سال گذشته خبر داد که سن زنان روسپی در ايران به ۱۵ سال رسيده است. به‌گفته او شمار اين زنان در تهران، خراسان رضوی، فارس و اصفهان بيشتر از ساير شهرهای ايران است.

سن روسپيگری در ايران طی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ خورشيدی ۳۰ سال بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    زن ضعیفه نیست انسان آزاد و مستقل است، در هر کجای دنیا اندازه آزادی و استقلال زن و نقش او در تعیین سرنوشت خویش و وطنش اندازه آزادی و استقلال را در آن جامعه تعریف میکند. بنابرین باید در ذهنیت و عینیت برای خیر خود و وطن به حقوق زنان احترام بگزاریم و در کنار آنها حقوق خود به عنوان انسان از هر جنسیت ، قومیت ، مرام و دین را بشناسیم و برای احیای آن تلاش کنیم تا انسان شویم و لایق آن حقوق که ذاتی انسان است. شاد باشید. حمید