ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران عسلویه بار دیگر اعتصاب کردند

امروز، پنج‌شنبه یازدهم تیرماه، چهار روز است که تعدادی از کارگران منطقه عسلویه به طولانی شدن دستمزد معوقه‌شان اعتراض کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و به گفته فعالان صنفی کارگری، امروز، پنج‌شنبه یازدهم تیرماه، چهار روز است که تعدادی از کارگران منطقه عسلویه به طولانی شدن مدت تأخیر در پرداخت دستمزدهایشان اعتراض کرده‌اند.

چهار روز است که تعدادی از کارگران منطقه عسلویه به طولانی شدن دستمزد معوقه‌شان اعتراض کرده‌اند.

از حدود چهار روز پیش، باقیمانده کارگران پیمانکاری شاغل در پروژه‌های در دست احداث فازهای ۱۵ و ۱۶ منطقه ویژه عسلویه که تعدادشان دست‌کم به ۸۰۰ نفر می‌رسد، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در محل کار حاضر نشده‌اند.

این کارگران در شرکت‌های آذران‌گستر، توانمند، تلاش‌گستر، آزمون فلز و پتروصنعت مشغول کارند‌ و در روزهای گذشته با ماندن در خوابگاه و یا تجمع در مقابل دفتر کارفرمای اصلی پیگیر مطالبات مزدی خود شده‌اند.

گفته می‌شود دلیل اصلی این اعتراض صنفی طولانی شدن پرداخت معوقات مزدی باقیمانده از سال ۹۳ و بخش‌هایی از مطالبات مزدی سال ۹۴ است.

این درحالی است که پیمانکاران مشکل را به گردن کارفرمای اصلی می‌اندازند و می‌گویند کارفرمای اصلی از پرداخت صورت وضعیت‌های پیمانکاران خودداری می‌کند.

شکل‌گیری اقدام اعتراضی اخیر در حالی است که چندی پیش کارگران این منطقه عسلویه با انتشار عکسی که از متن قراردادهای جدید کار آن‌ها تهیه شده بود، نشان دادند که برخی شرکت‌های پیمانکاری پروژه‌های در دست احداث فازهای ۱۵ و۱۶ تلاش می‌کنند تا با محدود کردن حقوق صنفی امکان هرگونه اعتراض قانونی را از آن‌ها سلب کنند.

به گفته این کارگران شاغل در فازهای ۱۵ و ۱۶ منطقه ویژه عسلویه شرکت‌های پیمانکاری تحت تأثیر واکنش اعتراضی آن‌ها و با رویکرد تقابلی، قراردادهای کتبی جدیدی را تنظیم کرده‌اند که در آن‌ها آمده است در صورت اعتصاب، پیمانکار می‌تواند بدون پرداخت مزد با آن‌ها تسویه حساب کند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این نخستین اعتراض کارگران این منطقه نیست. اسفندماه سال گذشته، کارگران مشغول به کار در فازهای ۱۵ و۱۶  که هنوز معوقات پرداختی خود را دریافت نکرده بودند، از حضور در محل کار خودداری کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.