ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری: مجلس بازداشت فعالان سياسی را پيگيری کند

علی مطهری، نماينده مجلس ايران گفته که در مورد بازداشت‌هايی که سياسی و امنيتی است، «مجلس بهترين پناهگاه است و بايد ورود پيدا کند.»

علی مطهری، نماينده مجلس ايران گفته که در مورد بازداشت‌هايی که سياسی و امنيتی است، «مجلس بهترين پناهگاه است و بايد ورود پيدا کند.»

مطهری به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفته: «قانون اساسی حق اعتراض را به رسميت شناخته و ما نبايد خيلی سخت‌گير باشيم.»

در ايران صدها تن فعالان سياسی و عقيدتی با اتهاماتی مانند «اقدام عليه امنيت کشور، تبليغ عليه نظام و توهين به مقامات» در زندان هستند.

نهادهای حقوق بشری، حکومت ايران را به دليل بازداشت فعالان سياسی و عقيدتی به نقض سيستماتيک و گسترده حقوق بشر متهم می‌کنند اما جمهوری اسلامی اين اتهام را رد می‌کند.

علی مطهری افزوده: «البته اگر کسانی بخواهند، نظم عمومی را به هم بزنند و آشوب ايجاد کنند، طبيعی است که هر حکومتی مانع خواهد شد.»

مطهری از اين‌که مجلس در مورد بازداشت فعالان سياسی واکنشی نشان نمی‌دهد، ابراز تأسف کرده و آن را «نقطه ضعف» توصيف کرده است.

به گفته اين نماينده مجلس، «اگر  فعالان حرف‌های‌شان را بزنند، بهتر از اين است که خواسته‌های‌شان امکان بروز پيدا نکند و اين امر منشاء اقدامات پنهانی شود.»

علی مطهری درباره بازداشت اسماعيل عبدی، دبير کانون صنفی معلمان ايران گفته که درباره اين موضوع به رئيس قوه قضائيه پيغام داده اما «نتيجه، بستگی به نوع رفتار قوه قضائيه دارد.»

اسماعيل عبدی هفته گذشته که برای پيگيری ممنوع‌الخروجی خود به دادسرای اوين مراجعه کرده بود، بازداشت شد.

اين مدافع حقوق معلمان در ارتباط با تجمع دبيران مدارس در دوره اول دولت محمود احمدی‌نژاد به ۱۰ سال حبس تعليقی محکوم شده بود.

مطهری گفته که عبدی محکوميت قبلی داشته و ظاهراً آن را به اجرا گذاشته‌اند.

مأموران وزارت اطلاعات دو ماه پيش، چهار روز پيش از تجمع معلمان در ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ضمن احضار اسماعيل عبدی، او را تهديد کرده بودند که در صورت عدم استعفا از کانون صنفی معلمان، حکمش را به اجرا خواهند گذاشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    خود آقای مطهری که هنوز خودی هستند اجازه سخنرانی به ایشان نمی‌دهند در دانشگاهی که دعوت شده بودند مورد حمله خودیهای دیگر قرار گرفتند و وقتی‌ شکایت کردند بجای ضاربین رئیس دانشگاه و کسانی که ایشان را دعوت کرده بودند دستگیر شدند و کسی‌ با خودیهای که حمله کرده بودند کاری نداشت! حالا ایشان صحبت از دفاع از حقوق زندانیان سیاسی می‌کند بدون اینکه بپرسد چرا باید زندانی سیاسی داشته باشیم؟ و از چه زمانی‌ گرفتن دیگر اندیشان آغاز شد؟ بپرسند قضیه خودی و غیر خودی چیست؟ شاد باشید. حمید