ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران نيشکر هفت‌تپه تجمع اعتراضی برگزار کردند

حدود ۱۷۰ نفر از کارگران روزمزد شاغل و کارگران نی‌بر بازنشسته کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه در استان خوزستان دو روز است که در محوطه این کارخانه دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

حدود ۱۷۰ نفر از کارگران روزمزد شاغل و کارگران نی‌بر بازنشسته کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه در استان خوزستان دو روز است که در محوطه این کارخانه دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

یکی از تجمعات اعتراضی کارگران کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه در سال‌های گذشته

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، در این تجمعات که روز شنبه و یکشنبه ۱۳ و ۱۴ تيرماه برگزار شده ۱۰۰ نفر از کارگران روزمزدی و ۷۰ نفر از کارگران بازنشسته حضور داشته‌اند.

کارگران روزمزد هفت‌تپه در اعتراض به عدم دريافت پنج ماه حقوق خود و کارگران نی‌بر بازنشسته در اعتراض به وضعيت مبهم بازنشستگی‌شان تجمع کردند.

همچنین، بیمه کارگران روزمزد نيز از ابتدای سال ۹۴ تاکنون فقط به ميزان ۱۵ روز به تأمين اجتماعی پرداخت شده است.

این گزارش می‌افزاید که کارگران نی‌بر شاغل در کارخانه نيشکر هفت‌تپه نيز هنوز يک ماه حقوق آخرين بهره‌برداری از مزارع نیشکر در فروردين‌ماه را دريافت نکرده‌اند.

در پی تحریم‌های جهانی و مدیریت نادرست اقتصادی، واحدهای تولیدی در ایران در وضعیت دشواری قرار گرفتند و در حال حاضر تقریباً هر هفته چندین اعتراض کارگری در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. بیشترین اعتراضات به تعویق چند ماه دستمزد و اخراج کارگران مربوط می‌شوند.

کارگران کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در یک دهه گذشته بارها دست به حرکات اعتراضی زده‌اند. سندیکای کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه که در آبان‌ماه سال ۱۳۸۷ خورشیدی شکل گرفت یکی از فعال‌ترین سندیکاهای مستقل کارگری در ایران به‌شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.