ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پدر حسین رونقی به زندان محکوم شد

احمد رونقی ملکی، پدر حسین رونقی، زندانی سیاسی زندان اوین، به چهار ماه حبس محکوم شد.

احمد رونقی ملکی، پدر حسین رونقی، زندانی سیاسی زندان اوین، به چهار ماه حبس محکوم شد.

احمد رونقی، پدر حسین رونقی به چهار ماه حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، احمد رونقی ملکی، روز یکشنبه ۱۴ تیرماه به اتهام نشر اکاذیب از طریق مصاحبه و نامه‌نگاری درباره وضعیت فرزند زندانی‌اش به چهار ماه حبس محکوم شد.

حکم احمد رونقی به صورت غیابی صادر و بدون حضور در جلسه دادرسی به او ابلاغ شده است.

حکم حبس احمد رونقی در حالی صادر شده که فرزندش، حسین رونقی به تازگی برای تکمیل و پیگیری مداوای کلیه‌اش به مرخصی درمانی اعزام شده است. با وجود این، به نقل از برخی شنیده‌ها، به حسین رونقی اعلام شده که باید به زندان بازگردد.

حسین رونقى که پیش‌تر در بند ٣۵٠ اوین زندانى بود، به دلیل مشکلات حاد کلیوى و خطر از دست دادن کلیه براى ادامه درمان به‌طور موقت از زندان آزاد شد. برای آزادی موقت او دلایلی از جمله عدم تحمل کیفر، عفو رهبرى و مرخصى درمانى براى آن ذکر شده بود ولى طى دوره درمان در اسفندماه سال گذشته به دلایلى نامشخص مجدداً احضار و راهى زندان اوین شد.

حسین رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدین وبلاگ می‌نوشت، یکی از معترضان به نتایج اعلام شده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران بود.

او در ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت شد و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوین به‌سر برده است.

در مهرماه ۱۳۸۹ حکم ۱۵ سال حبس تعزیری از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر و به او ابلاغ شد. یک ماه بعد پرونده حسین رونقی به دادگاه تجدید نظر ارسال شد. در  آذرماه ۱۳۸۹ حکم ۱۵ سال حبس تعزیری حسین رونقی ملکی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به تأیید رسید و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرضیه

    لعنت به ضحاک زمانه که خون و جسم و مغز جوانانمان خوراکش است و سیر نمی شود

  • Gethmann

    چگونه عادت کرده ایم این همه ظلم را  به بینیم و گوسفند وار به زندگی ادامه دهیم؟