ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک زن در اردبيل خودسوزی کرد

یک زن روستایی در اردبیل به دلیل آن‌چه «اختلافات خانوادگی با همسر و خانواده او» عنوان شده دست به خودسوزی زد و جان خود را از دست داد.

یک زن روستایی در اردبیل به دلیل آن‌چه «اختلافات خانوادگی با همسر و خانواده او» عنوان شده دست به خودسوزی زد و جان خود را از دست داد.

به‌گزارش وب‌سایت خبرآنلاین، این زن که نام او منتشر نشده ۳۰ سال سن داشت و در يکی از روستاهای سردابه به سر می‌برد.

سردابه در بخش مرکزی استان اردبیل قرار دارد و جمعیت آن بیش از ۲۰ نفر است.

بنا به این گزارش اين زن پس از خودسوزی به بيمارستان تبريز منتقل شد اما بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

خبرآنلاین جزئیاتی از «اختلافات خانوادگی» این زن منتشر نکرده و تنها نوشته است که پس از اين حادثه خانواده زن و همسر او چندين بار درگيری داشته و تهديدهای مکرر مبنی بر انتقام‌جويی احتمال شدت درگيری را بيشتر کرده است.

اهالی اين روستا نیز از عدم حضور کلانتری در اين درگيری‌ها ابراز نارضايتی کرده و گفته‌اند در صورت عدم استقرار و حضور به‌موقع عوامل انتظامی احتمال تلفات زياد بر اثر درگيری‌ها بيشتر خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید جنازه زن فوت‌شده هنوز تشييع و تدفين نشده و احتمال نزاع دسته‌جمعی و تلفات احتمالی پس از تدفين بالاست.

زهرا حضرتی، استاد جامعه‌شناسی خردادماه امسال در دانشکده علوم اجتماعی تهران گفت که زنان ایرانی رتبه اول «خودسوزی» در خاورمیانه را دارند.

پدیده‌ خودسوزی میان زنان ایرانی در استان‌هایی مانند ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی و غربی، ترکمن‌های گلستان ‌و بوشهر بیشتر دیده می‌شود.

آمار مشخصی از میزان خودسوزی در شهرهای مختلف ایران در دست نیست. مسئولان جمهوری اسلامی معتقدند که انتشار هرچه بیشتر خبرهای مربوط به خودکشی و خودسوزی باعث شیوع بیشتر این امر در جامعه می‌شود.

در آخرین آماری که سازمان پزشکی قانونی ایران درباره‌ میزان خودکشی منتشر کرده، در ۹ ماه نخست سال ۹۲ روزانه بیش از ۱۱ نفر به زندگی خود پایان داده‌اند. بر اساس آین آمار اگرچه خودکشی‌هایی که به انجام می‌رسد در مردان بیشتر است اما اقدام به خودکشی زنان آمار بالاتری دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.