ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رکورد مصرف برق در ایران شکست

با رسیدن مصرف برق ایران به مرز ۵۰ هزار مگاوات در روز، بيشترين حجم مصرف روزانه برق در سال ۹۴ ثبت شد.

با رسیدن مصرف برق ایران به مرز ۵۰ هزار مگاوات در روز، بيشترين حجم مصرف روزانه برق در سال ۹۴ ثبت شد.

در روزهای اخیر مصرف برق در تهران بی‌سابقه بوده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس آمارهای وزارت نيرو اعلام کرد که اوج مصرف برق ایران در یک سال اخیر در روز دو‌شنبه ۱۵ تير‌ماه بوده که در اين روز مصرف ۴۹ هزار و ۷۷۶ مگاوات به ثبت رسيده است.

آمارها نشان می‌دهند که پيک مصرف برق ایران در روز مشابه پارسال ۴۵ هزار و ۶۹۰ مگاوات بوده است.

در ایران برق به‌طور متوسط با کیلو واتی ۵۷ تومان به مشترکان فروخته می‌شود، در صورتی که انرژی برق از نیروگاه‌ها دست‌کم با ۹۰ تومان خریداری می‌شود.

غلامرضا خوش خلق، معاون توانیر روز گذشته (چهارشنبه ۱۷ تیر) اعلام کرد که تولید برق در اکثر نیروگاه‌های برق آبی ایران یا کاهش یافته و یا متوقف شده است.

او گفت: «هم‌اکنون به دلیل خشکسالی از مجموع ۱۴ تا ۱۵ درصد ظرفیت تولید برق در سدها کمتر از پنج درصد برق تولید و عرضه می‌شود.»

در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر قطعی برق در شهرهای ایران از جمله در استان‌های تهران، خوزستان، کهگیلویه‌ و بویراحمد و سیستان و بلوچستان منتشر شد. این در حالی است که تابستان امسال دمای هوا در بیشتر شهرهای ایران بسیار بالا بود.

زمان حسینی، مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران، در روز سه‌شنبه نهم تیرماه گفت با توجه به افزایش بی‌سابقه مصرف برق، احتمال خاموشی در تهران وجود دارد.

او گفت باید صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در زمینه مصرف برق شهر تهران صورت بگیرد.

مصرف بالای برق و در کنار آن خسکسالی دو عامل اصلی در قطعی برق شهرهای ایران عنوان شده‌اند.

وزارت نيرو گفته است ميزان ذخيره نيروگاه‌های کشور در روز چهارشنبه به يک‌هزار و ۳۸۴ مگاوات رسيد و صنايع کشور نيز در این روز سه‌هزار و ۳۲۷ مگاوات برق مصرف کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.